سعید جلیلی: ۸ سال با دولت در سایه مسائل کشور را رصد می‌کردیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با جوانان و متخصصین و اساتید دانشگاه و مدیران با تجربه ۸ سال سعی کردیم مسائل کشور را سایه به سایه دنبال کنیم مثل یک دولت در عرصه‌های مختلف و موضوعات مختلف، روی موضوعات و مسئله‌ها مطالعه داشته باشیم مسئله‌ها را پیدا و پاسخ‌های معتبر برای آن‌ها پیدا کنیم.

به گزارش ایمنا، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: پاسخ مسائل را فقط در اتاق‌های در بسته پیدا نکردیم با حضور در میدان در شهرک‌های صنعتی در دانشگاه‌ها و جلسه با اصناف این‌ها بحث شده ما ۸ سال سعی کردیم تمرین کار دولت را به موازات دولت انجام دهیم و همه نتایجی را که به آن‌ها می‌رسیدیم بلافاصله به دولت مستقر اعلام می‌کردیم و بنای ما تنها این نبود که وقتی آمدیم سر کار آن‌ها را به کار ببریم.

دولت ما با زمینه فساد مبارزه می‌کند

وی درباره فساد و مبارزه با آن گفت: مبارزه با فساد سه شکل می‌تواند داشته باشد یکی برخورد با مفسد و یکی این است که با خود فساد بر خورد کنیم که این خودش دو گونه است یکی این است که با فساد به گونه‌ای برخورد کنیم که آن فساد هزینه اش زیاد شود و صرف نکند اما نوع بهترش که ما فکر می‌کنیم در دولت ما باید دنبال بشود این است که زمینه فساد به طور کلی از بین برود.
او گفت: مبارزه با مفسدین اراده جدی می‌خواهد که این اراده جدی در دولت ما به قوت وجود خواهد داشت.

باید با تورم به شکل جدی و اساسی برخورد کرد

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری علت تورم را هم بیشتر بودن پول و نقدینگی از کالا و تولید دانست و گفت: فاصله خیلی جدی وجود دارد بین تولید پول در کشور و تولید واقعی در کشور، متأسفانه در ۴۷ سال گذشته از سال ۵۲ تا الان نقدینگی کشور ۴۲ هزار برابر شده در حالی که کالا و تولید ما حداکثر ۲ برابر یا ۵ برابر شده است، ما الان روزی ۲ هزار میلیارد تومان خلق پول می‌شود و با این میزان نقدینگی نمی‌شود جلوی تورم را گرفت.

جلیلی گفت: باید با تورم به شکل جدی و اساسی برخورد کرد و باید در این زمینه گام اساسی برداشت تا برای همیشه تورم تک رقمی شود.

مردم می‌توانند سهم انرژی خودشان را مدیریت کنند

وی در خصوص طرح‌های کوتاه مدتش که می‌تواند برخی از مشکلات مردم را حل کند نیز گفت: یکی طرح وان است، تحت عنوان واحد انرژی، که بر اساس آن مردم می‌توانند سهم خودشان از انرژی نفت، بنزین و گاز خودشان مدیریت کنند. طرح دیگر ما تأمین سبد غذایی برای همه شهروندان و طرح کوتاه مدت دیگر ما طرح سفر است که هر خانواده ایرانی به فراخور می‌تواند از آن استفاده کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 496797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.