۹۵ درصد مطالبات گندمکاران کشور پرداخت شد

شرکت بازرگانی دولتی ایران، از واریز ۷۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از پول گندم های خریداری شده، به حساب کشاورزانی که گندم خود را تحویل مراکز خرید داده و فایل آن ها به بانک ارسال شده است، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید تضمینی گندم در حال حاضر در ۱۸ استان به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

خرید گندم در استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، لرستان، مرکزی، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد در جریان است.

همچنین ۲۸۹ مرکز در کشور تاکنون فعال شده و این مقدار گندم از ۹۸ هزار کشاورز در قالب ۲۷۹ هزار محموله خریداری شده است.

براساس این گزارش، ارزش کل گندم‌های خریداری شده بیش از ۸۱ هزار میلیارد ریال است که تا دیروز (پنجشنبه) فایل ۷۵.۲ هزار میلیارد ریال توسط مراکز خرید به بانک ارسال شده و با همت و تلاش دولت، سازمان برنامه و بودجه و سیستم بانکی، ۷۱.۳ هزار میلیارد ریال آن (معادل ۹۵ درصد) واریز شده است.

همچنین پول گندم کشاورزانی که تا اول خرداد ماه جاری نسبت به تحویل گندم خود به مراکز خرید اقدام کرده‌اند و اطلاعات و مشخصات آنها کامل بوده و فایل آن توسط مراکز خرید به بانک عامل ارسال شده نیز به حسابشان واریز شده است.

براساس اعلام شرکت بازرگانی دولتی، تلاش می‌شود که در ادامه فصل خرید، روند پرداخت به همین شکل تداوم یافته و در حداقل زمان ممکن مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

امسال هر کیلوگرم گندم با قیمت ۵ هزار تومان خریداری می‌شود که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

کد خبر 496786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.