وزیر صمت: مشکلات سامانه جامع مرزنشینان مرتفع شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای حل مشکلات مرزنشینان باید راه اندازی و توسعه سامانه جامع مرزنشینی و مشکلات این بخش مرتفع شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا رزم حسینی روز جمعه در جلسه بررسی وضعیت کولبران در شهرستان مرزی پیرانشهر در آذربایجان غربی اظهار کرد: خدمات مربوط به امنیت ملی مرهون زحمات مرزنشینان است و باید قدردان شهدای تمامیت ارضی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه لازم به تقویت اقتصادی مردم مرزنشین هستیم ادامه داد: بخشی از مشکلات مرزنشینان در حوزه راه و شهرسازی است و کارگروه مرزی باید بخش مربوط به وزارت صنعت و معدن را تقویت کند زیرا این بخش به حوزه اقتصاد کولبران مرتبط است.

وزیر صنعت، معدن معدن تجارت اظهار داشت: باید تصمیم گیری صحیحی در این حوزه انجام به موقع امورات مربوط به مرزنشینان را تسریع بخشیم.

رزم حسینی افزود: تمام اختیارات مربوط به این حوزه با پیگیری مداوم استانداری آذربایجان غربی برطرف گردد تا مشکلات مرزنشینان حل و فصل شود.

وی گفت: ما حاضریم در حوزه گسترش شهرک‌های صنعتی با توجه به پتانسیل‌های این شهرستان و شهرهای مرزی و تبدیل این فرصت‌ها به ثروت نهایت همکاری را داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر ساماندهی امور کولبران در حوزه واردات کالا و برخی مشکلات این حوزه از جمله تأمین معیشت و توسعه امور کولبران و برخی امور که مخالف سیاست‌های دولت بود انتقاد کرد و حل سریع مشکلات کولبران و تأمین معیشت و یارانه آنان را خواستار شد.

محمد مهدی شهریاری در حوزه جلوگیری از قاچاق کالا نیز گفت: باید همه امور مربوط به کارت‌های کولبری و کارت‌های دیگر تجمیع گردد تا بتوان یک برنامه ریزی مدون در این حوزه انجام داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 496779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.