پیاده‌راه "شهید رادفر" شیراز افتتاح شد

پیاده‌راه "شهید خلبان رادفر" به طول ۵۰۰ متر در حاشیه خیابان شهید رادفر شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر اسکندرپور، شهردار کلانشهر شیراز در مراسم افتتاح پیاده راه شهید خلبان رادفر، اظهار کرد: اجرای پروژه‌هایی از این نوع مطالبه مردم است؛ لذا اهمیت این طرح‌ها وقتی بیشتر می‌شود که مردم از آن استقبال کنند.

وی افزود: چنین پروژه‌ای شاید از نظر حجم کوچک باشد، اما در زندگی مردم بسیار اثرگذار است، چون امروز اکثر مردم در آپارتمان‌هایی با متراژ کم زندگی می‌کنند، فضاهای رفاهی محدود است به همین دلیل با احیای اینگونه فضاها و حضور در آنها، دقایقی از فشارهای مختلف بر آنها کاسته می‌شود.

شهردار شیراز در خصوص علت تأخیر در عملیات اجرایی پروژه، گفت: با توجه به نوسانات بازار و بالا رفتن هزینه‌ها، پیمانکاران حاضر به کار با قیمت‌های قبلی نبودند و با توجه ضرورت تغییر قرارداد کار چند ماهی با تأخیر به اتمام رسید.

اسکندرپور با تقدیر از باغدارانی که در اجرای این پروژه با شهرداری همکاری کردند، اضافه کرد: اگر همراهی باغداران نبود این پروژه به ثمر نمی‌رسید، معتقدیم با سیاست انقباضی که تاکنون در باغ‌ها اجرا شده نمی‌توان کار کرد، لذا باید با وضع قوانین جدید به باغداران هم فرصت‌هایی بدهیم که با رضایت و اطمینان بیشتر باغ‌ها را نگهداری و برای نسل بعدی حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم مردم می‌توانند باغات قصردشت و فضای اطراف آنها را احیا و نگهداری کنند.

شهردار شیراز با اشاره به نامگذاری این پیاده راه به نام یکی از شهیدان والامقام و تقدیر از خانواده شهید رادفر افزود: شهدا متعلق به کل کشور و جزو میراث معنوی کشور هستند.

بر اساس این گزارش، پیاده راه شهید رادفر در پشت بیمارستان دنا در حاشیه خیابان شهید رادفر با هدف کیفیت بخشی به این قسمت از فضای عمومی شهر و ترویج فرهنگ ورزش، احداث شده است.

این پروژه ۵۰۰ متر طول مساحت سنگفرش آن دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و فضاسازی جانبی آن یکهزار مترمربع است. نورپردازی آن با ۱۰۰ دستگاه چراغ دفنی و ۳۵ پایه چراغ انجام و در طول آن دو آبنمای عرضی احداث و بازسازی ۷۰۰ مترمربع نمای کاهگلی انجام شده است.

کد خبر 496760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.