جابه‌جایی کالا از طریق شبکه ریلی ایران و روسیه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه‌ای که در ارمنستان بین هیأت ایرانی و ارمنستانی به امضا رسید مقرر شد تا همکاری‌های لازم برای جا به جایی کالا از طریق شبکه ریلی در مسیر ایران به مقصد روسیه و اروپا انجام شود.

به گزارش ایمنا، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این باره گفته بود در پی صلح اخیری که بین ارمنستان و آذربایجان اتفاق افتاد سفری به ارمنستان داشتیم و درباره حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه قطارهای باری با مسئولان ارمنستانی صحبت کردیم تا جا به جایی کالا از جلفا به نخجوان و از آنجا به ایروان، تفلیس و نهایتاً مسکو انجام شود.

وی با بیان اینکه مقامات روسی از ارائه این طرح در جلسات آنلاین برگزار شده استقبال کردند، افزود: در جلسه‌ای که در ارمنستان بین هیأت ایرانی و ارمنستانی به امضا رسید مقرر شد تا همکاری‌های لازم برای جا به جایی کالا از طریق شبکه ریلی در مسیر ایران به مقصد روسیه و اروپا انجام شود. همچنین دو کشور برای فراهم کردن بستر لازم باید اطلاعات مورد نیاز از جمله اطلاعات تعرفه‌ای، موضوعات مربوط به سیستم‌ها و… را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های برقراری ارتباط ریلی بین ایران، ارمنستان و مسکو این است که می‌توانیم در حوزه ترانزیت ریلی نیز فعال‌تر و بهتر عمل کنیم چرا که به عنوان مثال کشوری مانند هندوستان همه کالاها و بار خود را از طریق دریا به روسیه می‌فرستد اما اگر این خط ریلی فعال شود از نظر زمانی و هزینه‌ای صرفه جویی خوبی برای هندی‌ها خواهد داشت که مسلماً از این مسئله استقبال خواهند کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 496754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.