برخی به دنبال تضعیف عراق هستند

رئیس ائتلاف الفتح عراق در سخنانی با اشاره به بازداشت یکی از فرماندهان حشد شعبی گفت: کسی که خواهان خدشه به حشد شعبی است به دنبال تضعیف عراق است.

به گزارش ایمنا، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق روز گذشته با صدور بیانیه‌ای به بازداشت «قاسم مصلح» از فرماندهان حشد شعبی در استان الانبار عراق واکنش نشان داد.

وی در این بیانیه اعلام کرد: حشد شعبی با خون پاک خود اقتدار دولت را بنیان نهاد و کسی که بخواهد به هر بهانه‌ای هیبت و اقتدار حشد شعبی را خدشه دار کند در واقع خواهان از بین رفتن اقتدار عراق است.

هادی العامری ادامه داد: کسی که با دور زدن و به دور از رویه قانونی، اصولی و با اجتهاد شخصی بازداشت می‌کند، می‌خواهد دستگاه قضائی را دور بزند و جدایی میان صلاحیت‌هایی را که قانون اساسی بر آن تأکید دارد، نمی‌بیند. نمی‌توان دادگستری و دستگاه‌های امنیتی را در یک شخص خلاصه کرد.

گفتنی است قاسم مصلح به عنوان یکی از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق، در مقابل برنامه انتقال عناصر داعشی از خاک سوریه به داخل عراق ایستاده بود که با فشار سفارت آمریکا ربوده شد؛ اقدام تحریک‌آمیزی که اعتراض شدید مردم، گروه‌های مقاومت و برخی فعالان سیاسی را به دنبال داشت.

مقاومت اسلامی نجباء رویکرد فریبکارانه عاملان ربایش این فرمانده حشد شعبی را شاهدی بر نفوذ اشغالگران آمریکایی و تفکر بعثی داعشی در تصمیم‌گیری سیاسی برشمرد که تجدیدنظر در محاسبات را ایجاب می‌کند.

جنبش «کتائب حزب الله» عراق نیز پیش از این با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بازداشت قاسم مصلح که از فرماندهان برجسته حشد شعبی محسوب می‌شود اقدام خطرناکی بود که دولت مسئول آن است.

منبع: مهر

کد خبر 496753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.