واگذاری ۶ هزار معدن راکد در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح واگذاری ۶ هزار معدن راکد و نیمه فعال در کشور از طریق مزایده عمومی نقش مهمی در اشتغالزایی در کشور و جذب سرمایه گذاری های جدید خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علیرضا رزم حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه قند مروارید مهاباد در گفت گو با خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته معادنی که راکد بوده و یا اقدام به مجوز فروشی می‌کردند شناسایی و برای فعال سازی و تولید از طریق فرآیند مزایده عمومی همزمان در سراسر کشور به افراد حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت جهت سرمایه گذاری جدید واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: واگذاری این معادن غیرفعال فرصت خوبی برای سرمایه گذاران ایجاد خواهد کرد و زمینه اشتغالزایی و درآمد پایدار را برای مردم فراهم خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فعال سازی معادن علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب رونق اقتصادی مناطق نیز می‌شود خاطرنشان کرد: با احیای یک معدن متروکه و غیرفعال اولین اتفاق، ایجاد شغل برای اهالی روستا است و معتقدیم باید به دنبال ایجاد کسب و کار در روستاها و شهرهای دورافتاده باشیم تا مهاجرت شکل معکوس پیدا کند.

رزم حسینی اضافه کرد: فرآیند واگذاری به صورت قانونی در سامانه ستاد (مزایده‌ها و مناقصات دولت) انجام خواهد شد و اعضای تشکل‌ها و نمایندگان وزارت صمت بر امر مزایده نظارت کامل خواهند داشت از این رو هیچ‌گونه رانت و یا تخلف قانونی میسر نیست.

وی با بیان اینکه این مزایده برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، ادامه داد: متقاضیانی که در این مزایده برنده شوند اما کار اکتشاف، بهره برداری و فعال سازی معدن را انجام ندهند مجدداً معادن از آنها گرفته و باز از طریق مزایده به افراد دارای صلاحیت واگذار می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه آذربایجان غربی از لحاظ تولید از شرایط قابل قبولی برخوردار است، ادامه داد: بسیاری از شهرک‌های صنعتی سطح این استان نیاز به توسعه و اهدای زمین دارد که با هماهنگی انجام شده با استانداری هر شهرک صنعتی که زمین در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد این وزارتخانه نسبت به زیرساخت‌های آن اقدام خواهد کرد.

رزم حسینی اضافه کرد: امسال به لطف سرمایه گذاری انجام شده و در راستای تحقق شعار سال مبنی بر رفع مانع زدایی در حوزه صادرات، عملکردی بهتری نسبت به سال گذشته داریم و با برنامه‌ریزی انجام شده سعی داریم این روند به رشد را ادامه دهیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 496749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.