۱۶.۲۹ درصد خانواده‌ها فاقد هر نوع بیمه هستند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به نتایج طرح سنجش آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول گفت: ۱۶.۲۹ درصد خانواده‌ها فاقد هر نوع بیمه هستند و ۲۰.۹۸ درصد ازدواج‌های کشور فامیلی است که می تواند منشا مشکلات و اختلالات ژنتیکی در دانش‌آموزان باشد.

به گزارش ایمنا، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول دبستان، اظهار کرد: این برنامه از سال ۷۱ با ۱،۵ درصد پوشش آغاز شد و در سال گذشته به ۹۹ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: پس از سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن، مؤثرترین و منظم ترین طرح، برنامه سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول است که تمامی نهادهای بین‌المللی آن را تأیید و تشویق کرده‌اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در این ارزیابی تمامی اطلاعات دانش‌آموزان از قبیل قد، وزن، بیماری‌های جسمی یا روانی و مداخلات به هنگام انجام می‌شود که لزوم شروع هر نوع مداخله‌ای، غربالگری درست است.

حسینی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹، تعداد ۷۰،۱۴ درصد دانش‌آموزان سابقه پیش‌دبستانی داشته‌اند و ۱۶،۲۹ درصد خانواده‌های دانش‌آموزان هیچ‌گونه بیمه تأمین اجتماعی نداشته‌اند.

وی با اشاره نتایج استخراج شده طرح سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول، گفت: اختلالات ژنتیکی بیشتر در ازدواج‌های فامیلی دیده می‌شود که ۲۰.۹۸ درصد ازدواج‌های کشور به صورت خانوادگی است و ۴ درصد مادران بیسوادی کامل داشتند. ۰،۳۲ درصد نوآموزان کوتاه قدی شدید داشتند و ۱،۷ درصد لاغری شدید، ۵،۵ درصد چاقی مفرط داشتند که با نتایج با طرح کوچ هم همخوانی دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: ۸۶،۴۱ درصد دانش آموزان واکسیناسیون کامل شده بودند و ۶،۱۳ درصد نوآموزان چپ دست کامل بودند که این موضوع باید در طراحی و چیدمان کلاس‌ها در نظر گرفته شود.

حسینی در مورد طرح‌های تحولی سنجش آمادگی نوآموزان گفت: پیش بینی می‌کنیم برای امسال ۴۰۰ هزار نوآموز به طرح سنجش اضافه خواهند شد و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۳۰۰ پایگاه اضافه شده است و به ۲۵۰۰ پایگاه سنجش رسیده است.

وی با بیان ابتکاراتی که در این طرح انجام شده است، اظهار کرد: همه استان‌ها دارای یک پایگاه سنجش دائمی شدند و علاوه بر این زمان در سایر ایام سال هم به کار سنجش اشتغال خواهند داشت که این کار برای اولین بار انجام شد.

وی گفت: تبادل اطلاعات با وزارت بهداشت و بهزیستی انجام داده‌ایم که این کار به مداخله به هنگام کمک خواهد کرد. در هر استان ۵۰۰ دانش‌آموز صلاحیت‌های حرکتی آنان در راستای شناسایی فقر حرکتی انجام خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 496743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.