قیمت طلا در بازار جهانی کاهش یافت

در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت طلا ۳.۶ دلار کاهش یافت.

به گزارش ایمنا، در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت هر اونس طلا ۱۸۹۲.۳ دلار تعیین شد که نسبت به دیروز ۳.۶ دلار پایین‌تر بوده است.

این قیمت البته نسبت به یک ماه پیش ۱۱۰ و نسبت به یکسال پیش ۱۷۳ دلار بالاتر بوده است.

قیمت نقره هم ۱۹ سنت کاهش یافت و به ۲۷.۶۵ دلار در هر اونس رسید.

اگر چه پلاتین هم یک دلار افت قیمت داشت و ۱۱۷۳ دلار در هر اونس خرید و فروش شد اما پالادیوم ۷ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و ۲۷۲۶ دلار در هر اونس به فروش رسید.

به گزارش رویترز، افزایش نرخ بهره اوراق بدهی دولت آمریکا از یکسو و رشد ارزش دلار از سوی دیگر از جمله مهمترین دلایل کاهش امروز قیمت طلا در بازار جهانی بوده است.

البته سرمایه‌گذاران منتظرند که آمار تورم در آمریکا که قرار است چند ساعت دیگر منتشر شود. به طور کلی طلا در معاملات این هفته ۰.۷ درصد رشد قیمت داشته و برای چهارمین هفته متوالی قیمت آن افزایش یافته است.

ادوارد میر، کارشناس مؤسسه من کپیتال در این باره گفته که احتمالاً قیمت طلا برای مدتی در محدوده ۱۹۰۰ دلار در هر اونس باقی خواهد ماند اما در عین حال ممکن است با افزایش تورم در آمریکا شاهد رشد قیمت طلا هم باشیم.

انتشار آمارهای خوب اقتصادی در آمریکا باعث شد تا شاخص ارز دلار در برابر ۶ ارز مرجع بین‌المللی ۰.۱ درصد رشد کرده و نرخ بهره اوراق بدهی ۱۰ ساله در این کشور نیز به ۰.۶۱ درصد افزایش یابد.

منبع: فارس

کد خبر 496740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.