حماسه دفاع مقدس، الگوی مبارزان جبهه مقاومت است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدا نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد گفت: پیروزی جبهه مقاومت حاصل خون شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار جواد استکی، امروز جمعه - ۷ خردادماه - در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: دشمن در ۲۱ شهریورماه سال ۵۹ به کشور ما تجاوز کرد که یکی از اهداف مهم آن فتح خرمشهر بود، زیرا تصرف خرمشهر را کلید فتح خوزستان می‌دانست.

وی افزود: ابتدا دشمن تصور می‌کرد می‌تواند به راحتی خرمشهر را فتح کنند، ۲۰۰ نفر از نیروهای نظامی و ۴۸۰ نفر از بین مردم در بمب باران این شهر شهید شدند. دشمن با ایستادگی، مقاومت و شهادت طلبی و ایمان مردم، ۳۴ روز در خرمشهر متوقف شد و از ۱۵۰ پاسداری که در سپاه خرمشهر بودند فقط تعداد محدودی زنده ماندند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدا نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد گفت: دشمن با تمام توان به دنبال فتح خرمشهر بود، مقاومت در مقابل دشمن توسط رزمندگان و مردم خرمشهر پایه‌ریزی شد و الگوی جبهه مقاومت امروز، حماسه خرمشهر است.

سردار استکی افزود: پس از انجام عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله خرمشهر توسط نیروهای ایرانی محاصره و این شهر در نهایت در سوم خردادماه سال ۶۰، آزاد شد.

وی تصریح کرد: اگر نیرو، امکانات، سلاح، مهمات در آن زمان در دسترس رزمندگان قرار می‌گرفت و خیانت نمی‌شد، خرمشهر سقوط نمی‌کرد. نیروهای ایرانی با کمترین امکانات ۳۴ روز مقاومت کردند و عراق با بیش از ۳۰ هزار نیرو فقط ۳ روز توانست ایستادگی کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدا نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد تاکید کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر با رهبری ولی امر و ایمان مردم خلق شد که برگ زرینی در تاریخ ایران بود. امروز ملت ما در مقابل دشمنی که هشت سال به کشورشان حمله کرد، سربلند هستند و ایران به الگویی برای جبهه مقاومت در سایر کشورها تبدیل شده است.

سردار استکی افزود: پیروزی ۱۲ روزه جبهه مقاومت فلسطینی‌ها بر رژیم صهیونیستی نیز نمونه‌ای از پیروزی خرمشهر است. جامعه اسلامی آن بزدلانی با اسرائیل مذاکره کردند و عزت خود را در مقابل دشمن فروختند و مایه سرشکستگی مسلمانان شدند را نمی‌بخشد.

پیروزی در خرمشهر الگوی مقاومت فلسطین بوده است

وی تصریح کرد: مردم فلسطین با الگویی که از مقاومت خرمشهر و دفاع مقدس ایران گرفتند ایستادگی کردند و این بار پیروزی در جنگ ۱۲ روزه را رقم زدند. در نتیجه این اقدام امروز شاهد کاهش سطح مقاومت رژیم صهیونیستی هستیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدا نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد گفت: بعد از عادی سازی مذاکره و معامله قرن، اسرائیل به دنبال فتح محله‌ای در فلسطین بود که بر اساس آن هر اسرائیلی می‌تواند یکی از خانه‌های محله شیخ جراح را غصب کند، اما جبهه مقاومت مردم را پشتیبانی کرد و اکنون همه جبهه فلسطین و حتی نوار غزه با یکدیگر متحد شده‌اند. در این جنگ فلسطینی‌ها بیش از چهار هزار و ۵۰۰ موشک با برد ۲۵۰ کیلومتر پرتاب کردند.

سردار استکی افزود: ۷۰ درصد از اسرائیلی‌ها به پناهگاه‌ها رفتند و شاکله اسرائیل بهم خورد و در نهایت نیز این رژیم جنایتکار کودک‌کش وحشی که ۸۰۰ هزار فلسطینی را از آب آشامیدنی محروم کرده است، اعلام شکست کرد.

وی تصریح کرد: دنیا جنایت‌های این رژیم را فراموش نمی‌کند، پیامی که مقام معظم رهبری دادند و فرمودند مردم غزه را دعا می‌کنند و دل‌های ما با آنها است، منجر به دلگرمی جبهه مقاومت شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدا نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد گفت: پیروزی جبهه مقاومت حاصل خون شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت است. زمانی فلسطینی‌ها با مکاتب کمونیستی مبارزه می‌کردند، اما امروز متکی به اسلام هستند، این الگو از جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است.

مردم به رغم مشکلات، در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند

سردار استکی با بیان اینکه پیروزی مقاومت بر اسرائیل حماسه دیگری شبیه بازپس‌گیری خرمشهری دیگر بود، افزود: حماسه دیگری نیز در ۲۸ خردادماه رقم خواهد خورد. تاکید مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری در انتخابات نیز نیازمند همبستگی ملت است. امروز مردم باید به رغم مشکلات موجود در صحنه حاضر شوند و مشکلات را با گفتمان انقلاب اسلامی گره نزنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب مقابله با طاغوت نشان داد که میدان تعیین کننده و دیپلماسی پس از آن است، اگر میدان شکست بخورد دیپلماسی نمی‌تواند موفق عمل کند.

کد خبر 496709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.