پنتاگون: خروج از افغانستان زودتر از موعد صورت می گیرد

وزیر امور دفاع آمریکا بامداد جمعه از خروج زودتر از موعد نیروهای ایالات متحده از افغانستان خبر داده است.

به گزارش ایمنا، لوید آستین رییس پنتاگون طی بیانیه ای به کمیته دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: امروز می توانم به شما گزارش دهم که روند خروج با سرعت بیشتری پیش می رود، در واقع کمی جلوتر از موعد صورت می گیرد.

اگرچه بایدن مدعی است نیروهای آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر (بیستم شهریور) افغانستان را ترک می کنند اما برخی از رسانه های آمریکایی گزارش می دهند که روند خروج کامل ایالات متحده از افغانستان تا ماه جولای تکمیل خواهد شد و ۱۱ سپتامبر فقط به یک تاریخ نمادین است.

در جدیدترین بروزرسانی خروج نیروهای خارجی، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که این روند حدود ۱۶ تا ۲۵ درصد تکمیل شده است.

آستین که برای تمرکز بر بودجه ۷۱۵ میلیارد دلاری پنتاگون در مجلس حضور یافته بود جزئیات بیشتری از نحوه آنکه چطور سرعت روند خروج نظامیان از افغانستان افزایش یافته ارائه نکرد و نمایندگان هم از وی در مورد این موضوع توضیحاتی نخواستند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با نقض توافقنامه صلح که دولت ترامپ با طالبان در قطر به امضاء رساند، خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را به تاخیر انداخت.

طبق توافقنامه صلح آمریکا با طالبان که در سال ۱۳۹۸ در شهر دوحه به امضاء رسید، تمام نیروهای خارجی باید تا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) سال جاری افغانستان را ترک می کردند اما بایدن با نزدیک شدن به این موعد مدعی شد که خروج نظامیان تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) به طول انجام خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 496691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.