هر شهروند پراگی، مسئول کاشت یک درخت

دولت جمهوری چک از مقامات محلی پراگ، پایتخت کشور، خواسته که جنبش "هر شهروند، یک درخت" را در سراسر شهر پیاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جنبش افزایش فضاهای سبز شهری در سراسر جهان ترویج یافته و طی دوران کرونا از شدت بیشتری برخوردار شده است. امروزه مقامات شهری در اغلب نقاط دنیا تلاش می‌کنند گام مهمی در پایداری مناطق اطراف خود بردارند و در این راستا، گسترش فضاهای سبز را عامل مهمی در رسیدن به اهدافشان می‌دانند. بدون شک، دنیای امروز و پساکرونا بسیار سبزتر از گذشته خواهد بود چرا که اهمیت وجود پوشش‌های گیاهی بیش از گذشته بر همگان آشکار شده است.

مقامات محلی پراگ نیز تعهد خود به حفظ محیط زیست را اعلام و ادعا کرده‌اند تا حدود هشت سال آینده، تعداد یک میلیون درخت در سراسر شهر خواهند کاشت. البته شهردار با اقدامات استراتژیک خود در راستای سبزسازی توانست جایزه شهر جنگلی ۲۰۲۱ اروپا را از آن شهر کند.

شهردار پراگ، به منظور کاشت یک میلیون درخت تا هشت سال آینده، شهروندان علاقمند را دعوت کرده نهال‌های مورد علاقه خود را انتخاب و به پرورش آن در محل زندگی خود بپردازند. تمام وظایف پرورش و آبیاری درختان نیز به عهده خود شهروندان خواهد بود به این امید که تا هشت سال آینده، پوششی کاملاً سبز سراسر پایتخت چک را فرا گیرد و شهروندان را از مزایای زحمات خود، یعنی پاکسازی هوا از آلودگی و کاهش دمای محیط بهره‌مند سازند.

نهال درختان به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، تنها افراد باید برای انتخاب نوع درخت خود به شهرداری مراجعه کرده و پس از تکمیل یک تعهدنامه مبنی بر حفظ و پرورش آن، درخت مورد نظر را دریافت کنند. البته ساکنان پایتخت پراگ با مراجعه به وب‌سایت شهر نیز می‌توانند تمام مراحل ذکر شده را انجام دهند و نهال مورد علاقه خود را در درب منزل تحویل بگیرند.

هر شهروند پراگی، مسئول کاشت یک درخت

کد خبر 496552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.