ادعای جدید فیس بوک: ایجاد اختلال توسط ایران و روسیه

مقامات فیس بوک مدعی شدند اطلاعاتی در دست دارند که نشان می‌دهد ایران و روسیه انتشار برخی اخبار در این شبکه اجتماعی را کنترل می‌کنند.

به گزارش ایمنا، مقامات فیس بوک در بیانیه‌ای ادعا کرده‌اند در بررسی‌ها انجام شده ایران و روسیه هدایت اخبار در شبکه‌های تحت حمایت فیس بوک را کنترل و در انتشار اخبار نظامی و امنیتی اختلال ایجاد می‌کنند.

به ادعای فیس بوک این بررسی در ۱۵۰ شبکه اجتماعی مختلف در بیش از ۵۰ کشور جهان بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ انجام شده است. مسئولان فیس بوک همچنین مدعی شده‌اند هکرهای ایرانی و روس مدام در حال تغییر روش‌های مداخلاتی خود و راه‌های ورود به شبکه‌های اجتماعی مختلف هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است: روسیه با ۲۷ عملیات مهم و تأثیرگذار در چهار سال اخیر بزرگترین فعالیت‌های انتقال اطلاعات غیرقانونی در شبکه‌های اجتماعی را انجام داده است. در ادامه این بیانیه مقامات فیس بوک بار دیگر از گسترش همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی بین روسیه و چین اظهار نگرانی کرده اند.

پیش‌تر نیز دولت آمریکا، ایران و روسیه و چین را به تلاش برای مداخله در انتخابات این کشور از طریق شبکه‌های اجتماعی متهم کرده بود. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که آمریکا و شرکت‌های بزرگ این کشور نظیر فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام و گوگل به طور گسترده در حال مداخله در کشورهای دیگر بوده و سیاست‌های واشنگتن را اجرا می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 496494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.