۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
واتساپ علیه دولت هند شکایت کرد

واتساپ فیس بوک علیه مقررات دولت هند که این سرویس پیام‌رسان را ملزم می‌کند دسترسی به پیام‌های رمزنگاری شده را فراهم کند، شکایت کرد.

به گزارش ایمنا، سخنگوی واتساپ تأیید کرد این شرکت بعدازظهر سه شنبه شکایتی را در یک دادگاه دهلی نو تنظیم کرده و این شکایت ممکن است هفته جاری مورد بررسی قرار گیرد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد الزام اینکه پیام‌ها قابل ردگیری باشد معادل درخواست از ما برای نگهداری اثر انگشت هر پیامی است که در واتس‌اپ ارسال می‌شود و به معنای پایان یافتن پیام‌های رمزنگاری شده و اساساً تضعیف حق حریم خصوصی افراد است. ما همواره در کنار جامعه مدنی و کارشناسان سراسر جهان مخالف مقرراتی بوده ایم که حریم خصوصی کاربرانمان را نقص می‌کند.در ادامه این بیانیه آمده است: واتس‌اپ همچنان به تعامل با دولت هند برای راهکارهای عملی به منظور ایمن نگه داشتن مردم شامل پاسخ به درخواست‌های حقوقی مشروع برای اطلاعات ادامه می‌دهد.

شرکتهای فناوری نظیر فیس بوک، توئیتر و گوگل که در سراسر جهان با تفحص‌های رگولاتوری روبرو هستند، با دولت هند که در فوریه مقررات سخت گیرانه ای برای اپراتورهای شبکه اجتماعی، رسانه اجتماعی و پلتفرم‌های پخش آنلاین معرفی کرد، اختلاف پیدا کرده اند. این مقررات شرکت‌ها را ملزم می‌کند مکانیزمی برای رسیدگی به شکایات کاربران ایجاد کرده، مسئول پایبندی به مقررات تعیین کنند و گزارش‌های ماهانه پایبندی به دولت هند ارائه کنند.

مهلت سه ماهه غول‌های فناوری برای عمل به این مقررات روز سه شنبه پایان یافت و این شرکت‌ها اکنون ملزم هستند محتوای غیرقانونی را سریعاً حذف کنند. تحت سیاست مذکور، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ملزم هستند هویت ارسال کنندگان پیام‌های غیرقانونی در پلتفرم‌هایشان را افشا کنند که پیام رسان‌هایی مانند واتس‌اپ را مجبور می‌کند پیام‌های رمزگذاری شده را رمزگشایی کنند و حریم خصوصی کاربران به این ترتیب نقض می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واتساپ بیش از نیم میلیارد کاربر در هند دارد و در چند سال گذشته بر سر موارد مختلف با دولت هند اختلاف پیدا کرده است. این شرکت هفته جاری در واکنش به ابراز نگرانی دولت هند درباره سیاست حریم خصوصی جدیدش، اعلام کرد حریم خصوصی کاربران بالاترین اولویت این سرویس پیام‌رسان است. سیاست حریم خصوصی جدید واتس‌اپ که به این شرکت اجازه می‌دهد اطلاعات کاربران را با فیس بوک و شرکتهای زیرمجموعه اش به اشتراک بگذارد، به یک مورد دعوای حقوقی در هند منجر شده و همزمان رگولاتور هند سرگرم تحقیقات در این خصوص است.

منبع: ایسنا

کد خبر 496445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.