تکمیل طرح تفصیلی شهر گلشهر تا دو ماه آینده

شهردار گلشهر گفت: در سه سال گذشته در شهر گلشهر بیش از ۵۰ مورد آزادسازی در متراژ چهار هزار متر مربع انجام شده که ۹۵ درصد آن مربوط به تعریض خیابان‌های شهر بوده است.

علی نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد ۵۴ پروانه ساختمانی با زیربنای شش هزار و ۶۷۵ متر مربع صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته در شهر گلشهر بیش از ۵۰ مورد آزادسازی در متراژ چهار هزار متر مربع انجام شده که ۹۵ درصد آن مربوط به تعریض خیابان‌های شهر بوده که در مقابل این آزادسازی‌ها صدور پروانه رایگان، مشارکت در دیوار چینی انجام گرفته است.

شهردار گلشهر گفت: محدوده شهر گلشهر ۹۴۷ هکتار است که طول بلوار اصلی شهر ۱۳ کیلومتر است، حریم شهر گلشهر ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار، محدوده تاریخی ۹۳ هکتار و بافت فرسوده شهر گلشهر ۱۹۶ هکتار است.

نیکبخت گفت: شهرداری گلشهر سال ۹۸ برای اجرای طرح بازآفرینی شهر با مشاور مربوطه قرار داد تنظیم کرد که متأسفانه اعتباری از سوی دولت اختصاص داده نشده است.

وی افزود: در طرح بازآفرینی، پروژه‌های مرمت و بازسازی حمام ورزنه به منظور تغییر کاربری برای سفره خانه سنتی، قلعه تاریخی وداغ و آسفالت معابر شهر تعریف شده است.

شهردار گلشهر ادامه داد: طرح جامع سال ۹۳ به شهرداری ابلاغ شد که اشکالاتی این طرح داشت که از سوی شهرداری و شورای شهر با اداره کل راه و شهرسازی استان برای طرح تفصیلی مکاتبه کردیم که طرح تفصیلی نیز با مبنای اعتبار ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد اداره راه و شهرسازی قرار داد با شرکت نقش راز بوم منعقد شد که از سال ۹۷ شروع شده و تا دو ماه آینده طرح تفصیلی شهر گلشهر به اتمام می‌رسد با برطرف شدن معایب قبلی به شهرداری ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد منازل مسکونی شهر گلشهر فاقد سند مالکیت است که بتوانیم بخشی از درآمد شهرداری گلشهر را از این محل تأمین کنیم، درآمد پایدار شاخه‌های مختلفی دارد که می‌توان به توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذار برای رونق اقتصادی شهر اشاره کرد.

کد خبر 496443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.