کتاب‌های درسی از ۱۰ شهریور تا یکم مهر توزیع می‌شود

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: مدارس، توزیع کتاب‌های درسی بین دانش‌آموزان را از ۱۰ شهریور آغاز و تا یکم مهر ادامه می‌دهند.

به گزارش ایمنا، حسن ملکی افزود: زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به شکل گروهی و انفرادی دانش‌آموزان میان پایه، از دوم تا ششم ابتدایی و پایه‌های هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم؛ از ۲۲ فرودین آغاز شده و تا ۲۲ خردادماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی صبح امروز چهارشنبه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد از تیراژ ۱۴۶ میلیون کتاب درسی در سال، خبر داد.

ملکی زمان اصلاح سفارش برای همه دوره‌های تحصیلی را ۱۴ خردادماه اعلام و عنوان کرد: توزیع کتاب‌های درسی از منطقه به مدرسه از ۳۰ مردادماه آغاز می شود که مدارس نیز کتاب‌های درسی را از ۱۰ شهریور تا یکم مهر توزیع می کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، آمار دانش آموزان میان پایه را ۱۱ میلیون و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون هشت میلیون و ۱۰۰ هزار ثبت سفارش کتاب درسی برای دانش آموزان میان پایه، داشته ایم بنابراین بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار از دانش آموزان مذکور، همچنان اقدام به ثبت سفارش کتاب نکرده اند.

ملکی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های ورودی؛ اول، هفتم و دهم را از ۶ تیرماه اعلام و تاکید کرد: کارگروه ناظر بر ثبت کتاب‌های درسی همچنان فعال باشند و فرآیند ثبت سفارش را پیگیری کنند.

وی در خصوص قیمت کتاب‌های درسی اظهار کرد: با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش، کاغذ مورد چاپ کتاب‌های درسی، با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تامین شده است، بنابراین میانگین افزایش قیمت کتاب‌های درسی در دوره ابتدایی و دوره‌های اول و دوم متوسطه، حدود ۲۵ درصد و در رشته‌های فنی و حرفه ای و کاردانش ۲۸ درصد است.

منبع: ایرنا

کد خبر 496435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.