امضاء تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک با دانشگاه آزاد اسلامی

روسای کمیته ملی المپیک و دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی طی نشستی تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، این نشست با حضور سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰، علیرضا رحیمی عضو هیئت اجرایی، رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، پیمان فخری مدیر مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، و سید حسین میرمشاور رئیس و سرپرست موزه ملی ورزش و جمشید صباغ زاده قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد در واحد علوم تحقیقات و سعید رشیدی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این نشست صالحی‌امیری ضمن خیر مقدم و اشاره به اهمیت ارتباط مباحث علمی در ورزش قهرمانی و پهلوانی اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهمی که در این دوره کمیته ملی المپیک شکل گرفت حلقه ارتباطی علمی ما با جامعه ورزش است که تاکنون ۲۰ طرح را در آکادمی ملی المپیک اجرا کردیم و در زمینه‌های مختلف از قبیل آموزش مربیان، تربیت نسل جدید به نام امیدها و ستاره‌ها خوشبختانه کارهای علمی خوبی در آکادمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که ما یک مرکز آکادمیک داریم می‌توانیم در خصوص تبادل علمی و تربیت دوره‌های آموزشی که برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد همکاری مشترکی با دانشگاه علوم تحقیقات داشته باشیم. با توجه به اینکه قرار است قهرمانان ما وارد فضای مدیریت شوند این دوره‌ها اهمیت ویژه ای دارند، همچنین مربیان و روانشناسان تیم‌ها نیاز به دوره تخصصی دارند و از آنجایی که واحد علوم تحقیقات ظرفیت بالایی در دانشگاه آزاد دارد می‌توانیم برای برگزاری این دوره‌ها از آنها بهره ببریم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: جهت گیری که امروز در ورزش قهرمانی ایران است یک انسجام، وفاق، منطق و یک برنامه روشن به سوی اهداف معین است و کار سلیقه و روزمره نداریم.

در ادامه این نشست رضا قراخانلو نیز اظهار داشت: ما همانطور که برای توسعه علمی ورزش قهرمانی مسئولیت داریم همانطور هم به لحاظ فرهنگی مسئولیت داریم؛ مباحث فرهنگی هم شامل مسائل بومی و هم مسائلی است که IOC از ما می‌خواهد.

وی ادامه داد: برای برنامه ریزی و برگزاری دوره‌های علمی متعدد در تمام حوزه‌های علوم ورزشی اعم از جامعه شناسی، روان شناسی تا مسائل فیزیولوژی و پزشکی که منجر به توانمندی مربیان، مدیران، ورزشکاران می‌شود و در اجرای آن نوجوانان، جوانان و بانوان در اولویت ما هستند؛ لذا در این زمینه‌ها می‌توانیم از حضور اساتید شما بهره ببریم.

رئیس آکادمی ملی المپیک افزود: همچنین ما نیز می‌توانیم به تمامی دانشجویان ارشد و دکترا در اجرای رساله‌های دکترایی که بر اساس نیازهای پژوهشی کمیته ملی المپیک و حوزه کاری ما باشد از حداقل تا حداکثر کمک کنیم؛ ضمن اینکه دانشجویان نیز برای کسب تجربه عملی می‌توانند از آکادمی ملی المپیک و امکانات ما بازدید کنند.

سپس سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ ضمن اظهار کرد: حدود دو سال قبل هماهنگی‌ها و توافقات مقدماتی برای استفاده از امکانات با واحد علوم تحقیقات داشتیم که بدلیل شیوع بیماری کرونا و شرایط خاصی که به وجود آمد انجام نشد و در حال حاضر به جز المپیک ۴ رویداد مهم ورزشی دیگر پیش رو داریم که در نظر داریم تا با قطعی شدن تفاهم نامه طرفین تیم‌های ملی بتوانند برای اردو و تمرینات از امکانات واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد بهره ببرند.

در ادامه نشست جمشید صباغ‌زاده قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد در واحد علوم تحقیقات ضمن تشکر ویژه از صالحی‌امیری برای توافق خوبی که با واحد علوم تحقیقات منعقد می‌کنند، گفت: حضور من در این جمع بزرگ ورزشی بسیار باعث افتخار و مباهات است. این توافقنامه برای ما مزیت و فرصت بزرگی است و تمام تلاشم بر این است که به نحو احسن و بدون چالش انجام شود چراکه این یک ارتباط را مبارک می‌دانم و معتقدم برای فرهنگ قهرمانی و پهلوانی کشور یک مسیر لازم و ضروری است و خوشحالم که بتوانم یک سرباز کوچک در این حرکت بزرگ باشم.

وی ادامه داد: این موضوع که کارهای قهرمانی و پهلوانی به دانشگاه نزدیک شوند قطعاً در هر دو تأثیرگذار خواهد بود و همانطور که صالحی‌امیری اشاره کردند حضور قهرمانان در دوره‌های مدیریتی باعث می‌شود تا مدیرورزشی نسبت به علم روز به روزرسانی شود همچنین علوم مختلف همانند فیزیک نیز می‌تواند در رکورد قهرمانان مؤثر باشد و یک قهرمان با آموزش‌های روان شناسی چگونگی رفتارمناسب در جامعه را فرامی‌گیرد و به منش لازم پهلوانی می‌رسد و اینکه دانشگاه در کنار یک مجموعه بزرگ ورزش افتخاری است که همیشه از آن یاد می‌کنیم.

همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات و هیئت همراه از موزه ملی ورزش المپیک، و پارالمپیک دیدن کردند.

انتهای پیام /

کد خبر 496399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.