زیست پارک مشهد در ایستگاه پایانی/ تجربه‌ای متفاوت از همنشینی با طبیعت

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از رسیدن پروژه زیست پارک (دهکده طبیعت خانواده) مشهد به مراحل پایانی خود خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کار احداث این پروژه در مجاورت کوه پارک مشهد و در ضلع جنوبی بلوار بوستان خورشید در فضایی به وسعت بیش از ۲۲ هکتار از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در مراحل پایانی است.

وی افزود: در این مجموعه همسو با محیط زیست، هفت فضای گوناگون شامل باغ‌های طبیعی، بازی، حوزه عشایری و بازی‌های محلی و گروهی، باغ‌های دوستی، ورزش، حضور و باغ روستایی تعبیه شده که هر کدام از آنها از کارکردهای متنوعی برخوردار است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: هدف اصلی این پروژه آشنایی شهروندان با سبک زندگی روستایی و عشایری و لمس طبیعت است و سازه‌هایی نظیر خانه‌های روستایی و چادرهای عشایری در فضاهای مختلف این پروژه برای ارتباط بیشتر شهروندان با این گونه از فضاها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در طراحی و احداث این پروژه به موضوعات زیست محیطی و حفظ بستر طبیعی توجه ویژه‌ای شده و در همین راستا از مصالح کاملاً بومی و طبیعی استفاده شده است.

یعقوبی خاطر نشان کرد: احداث مسیر چشم‌انداز زیست پارک به طول ۴۳۰ متر و سکوی چشم‌انداز در فضایی به وسعت بیش از یک‌هزار متر مربع و با استقرار سازه ژئودزی بخش دیگری از امکانات در نظر گرفته شده در این پروژه است.

کد خبر 496290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    واقعا دمتون گرم که هزار ملیارد دلار هزینه شد برای کمربندی انوقت تبدیل شد به پارک