بهره‌برداری از منطقه گردشگری تلار قائمشهر

شهردار قائمشهر از بهره‌برداری از طرح توسعه و ایجاد منطقه گردشگری تلار در این شهر خبر داد.‏

به گزارش ایمنا، عباس صالح‌زاده در این باره اظهار کرد: شهرداری قائمشهر با همکاری شورای دوره پنجم و به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد نشاط اجتماعی، این طرح را در پارک جنگلی تلار اجرا کرد.

وی با بیان این که در بازنگری طرح جامع شهری، بیش از سه هزار هکتار به حریم شهری قائمشهر اضافه شده است، افزود: پارک جنگلی تلار با مساحت ۱۴۷ هکتار، بخشی از اراضی واقع در روستاهای جاده نظامی و زمین‌های مربوط به شرکت نساجی شماره سه قائمشهر به این محدوده شهری اضافه شده اند.

شهردار قائمشهر اظهار کرد: برای اجرای این طرح بزرگ گردشگری، ضمن اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی، پروانه و تمامی موافقت نامه‌های اصولی از سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان کسب و مراحل قانونی آن طی شد.

وی هزینه اجرای پروژه منطقه گردشگری تلار را ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای حفاظت از این پارک، کل محوطه آن دیوارکشی شده تا از تجاوز و دست اندازی‌های احتمالی جلوگیری شود. پارک جنگلی تلار اولین پارکی است که مجهز به ساختمان آتش نشانی و موتورهای چهارچرخ مخصوص اطفا حریق و خدمات آتش‌نشانی است.

صالح‌زاده خاطرنشان کرد: با بهره برداری از پروژه پارک جنگلی تلار، علاوه بر ایجاد فضای مناسب گردشگری برای شهروندان و مسافران و پر کردن اوقات فراغت جوانان، برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی در خصوص مشخصات فنی این پروژه گفت: در این منطقه نمونه گردشگری پنج کیلومتر جاده سلامت احداث و ۱۳ مسیر نیز برای عرضه محصولات کشاورزی، بومی و سنتی تعبیه شده است تا متقاضیان بتوانند، محصولاتشان را به فروش برسانند. احداث ۲۰ کمپ اقامتی، شامل ۲۰ سوئیت ۳۵ و ۴۵ متری، سوئیت‌های دوبلکس ۱۱۰ متری دارای امکانات اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، ساخت رستوران سنتی در فضایی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع با طراحی چوبی، شامل رستوران، کافه فست فود، قهوه خانه، نمازخانه و سرویس بهداشتی، اجرای پیست دوچرخه سواری و مسیر تردد برای خودروهای آفرود، ۷ ایستگاه مخصوص بازی کودکان مجهز به وسایل بازی از قبیل تاب، سرسره، تنیس روی میز و فوتبال دستی، احداث ۱۱۷ آلاچیق مسقف و سکوهای اقامتی از مهمترین طرح‌هایی است که در این منطقه نمونه گردشگری اجرا شده، بدون آنکه حتی یک درخت هیرکانی قطع شود.

کد خبر 496273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.