مهرواره بین المللی نقاشی اربعین تمدید شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: فراخوان مهرواره نقاشی اربعین تا دهم شهریور ماه ادامه دارد و آثار برگزیده کشوری و بین المللی در مواکب و محل راهپیمایی زائران اربعین ۱۴۰۰ قرار می‌گیرد.

محمد قلمکاریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اربعین سال ۹۹ فراخوان بین المللی مهرواره نقاشی اربعین به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در راستای توسعه روزافزون فرهنگ عاشورایی در بین کودکان و نوجوانان جهان منتشر شد تا بتواند تصویری ماندگار از این واقعه در اذهان حک کند.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این مهرواره بین المللی، افزود: این مسابقه با هدف نشر و ترویج مفاهیم والای تربیتی، عهد با شهدا، تحکیم و نمایش پیوندهای عمیق از عاشورا تا ظهور منجی و ایجاد بستر مناسب برای بروز و شکوفایی استعدادهای هنری قشر آینده ساز جهان برگزار شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، ادامه داد: تصویر سازی احادیث، خطبه‌ها و اشعار مرتبط با اربعین حسینی، مسیر سبز اربعین، روایت راهپیمایی آن، اتفاقات و قرارها، شهادت، شهامت و ایثار، روایت عاشقی و دلدادگی، شهدای معاصر، خط سرخ شهادت و روایت آب و اربعین موضوعات در نظر گرفته شده برای سطح نوجوانان است.

قلمکاریان با اشاره به موضوعات در نظر گرفته شده برای کودکان، تصریح کرد: موضوعاتی چون مراسم و آداب و رسوم در محله و شهر، پرواز در آسمان، مسیر سبز و روشن اربعین، خواب و رؤیای من در موکب ۳۱۳ و دوست من، همراه من، همپای من نیز برخی از موضوعات بخش کودکان است.

وی تصریح کرد: فرصت فراخوان مهرواره نقاشی اربعین تا دهم شهریور ماه ادامه دارد و آثار برگزیده کشوری و بین المللی در مواکب و محل راهپیمایی زائران اربعین ۱۴۰۰ قرار می‌گیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه " مجموعه آثار رسیده در قالب کتاب "مسیر سبز اربعین " چاپ می‌شود" گفت: کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٠١٩۶۶٩٢٠٢ تماس حاصل کنند و آثار خود را تا تاریخ ١۰ شهریور با موضوعات اربعین حسینی به آدرس اینترنتی isfahan.kpf.ir بخش مهرواره‌ها و mahrvare arbaeen@jmail.com ارسال کنند.

کد خبر 496269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.