حکم سایپا و پیکان قانونی است/ ذوب‌آهن می‌تواند به رفتار دوگانه فدراسیون اعتراض کند

با صدور حکم دربی خودروسازان و برنده اعلام کردن سایپا با توجه به تخلف پیکانی‌ها در استفاده از تعویض ششم، وضعیت جدولی ذوب‌آهن برای بقا در لیگ دشوار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با این سه امتیاز انضباطی، حالا سایپا با یک بازی بیشتر بالاتر از گاندوها قرار دارد و شاگردان حسینی روزهای سختی را در پیش خواهند داشت. با این حال نباید فراموش کرد که مشابه چنین اتفاقی چند ماه قبل در مصاف ذوب‌آهن و ماشین‌سازی در اصفهان افتاد و سبزهای تبریزی برای دقایقی با ۱۲ بازیکن در زمین حاضر شدند علیرغم چنین اتفاقی، برخوردی با ماشین سازی نشد تا در هفته‌های آخر، همین دو تصمیم متناقض معادلات بقا را به کلی عوض کند.

اگر ذوبی‌ها در مهلت مقرر اعتراض کرده باشند، می‌توانند اکنون به استیناف بروند

در همین رابطه رسول باختر، حقوقدان ورزشی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شباهت پرونده دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی به تقابل اخیر خودروسازان، گفت: استفاده از دوازده بازیکن دقیقاً شباهتش به این پرونده زیاد است و اگر ذوبی‌ها در مهلت مقرر یعنی ۲۴ ساعت اعتراض کرده باشند، می‌توانند به رفتار دوگانه فدراسیون اعتراض داشته باشند. ولی اگر باشگاه ذوب‌آهن این مسئله در زمان مقرر اعتراض نکرده باشد، طبیعتاً اکنون امکان پیگیری ندارد و حتی اگر پیگیری کند تنها می‌تواند منجر به جریمه مالی ماشین‌سازی شده و تأثیری روی نتیجه دیدار نخواهد گذاشت.

حکم سایپا و پیکان قانونی است/ ذوب‌آهن می‌تواند به رفتار دوگانه فدراسیون اعتراض کند

وی با تأیید قانونی بودن حکم صادر شده برای تقابل سایپا و پیکان، خاطرنشان کرد: قوانین انضباطی ما درباره تعویض ششم، ساکت است ولی در مقررات فیفا و در ماده ۶۱ تعریف بازیکن غیرمجاز را به نحوی گفته که این حالت نیز در ذیل آن قرار می‌گیرد. در واقع کمیته انضباطی در مواردی که قانون داخلی چیزی درباره آن نگفته، حق دارد به سراغ قوانین فیفا رفته و حکم صریح آن را اعلام کند.

این حقوقدان ورزشی در پاسخ به این سوال که قانون فیفا در رابطه با دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی چه می‌گوید؟ تصریح کرد: در خصوص دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی نیز قانون فیفا می‌گوید بازی باید سه هیچ شود. یادمان باشد برای تغییر نتیجه بازی همیشه باید در مهلت مقرر ۲۴ ساعته اعتراض کنیم. اگر ذوب‌آهن اعتراض زده و حکم صادر شده باشد، هنوز فرصت دارد با استناد به حکم کمیته انضباطی در خصوص دیدار سایپا و پیکان به استیناف مراجعه کند ولی اگر چنین کاری انجام نداده باشد، نمی‌تواند برای تغییر نتیجه مسابقه ماشین سازی اقدام کند.

کد خبر 496241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.