خودکفایی شهرداری رودسر با تولیدات داخلی

شهردار رودسر گفت: مدیریت شهری در این دوره با برپایی کارگاه تولیدی و تولید لوازم مختلف مورد نیاز خود تا حدود زیادی به خودکفایی رسیده است.

رضا زنده دل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری دو سال پیش کارگاه تولیدی در کشتارگاه صنعتی قدیمی شهرداری در منطقه حسین آباد رودسر که سال‌ها قبل تعطیل شده بود را تجهیز و راه اندازی کرد که در آن ۱۰ نفر از نیروهای واحد اجرایی شهرداری با استفاده از آهن آلات ضایعاتی و بازیافتی لوازمی مختلفی همچون پل‌های فلزی عابر پیاده، کانکس، تیرهای پرچم، سطل زباله، تابلوهای راهنمایی و نامگذاری معابر، تیرهای چراغ‌های روشنایی و سایر لوازم مورد نیاز این نهاد را تولید می‌کنند.

شهردار رودسر ادامه داد: دو پل فلزی عابر پیاده رودسر دچار پوسیدگی شده بود که طی این مدت در کارگاه تولیدی شهرداری توسط نیروهای واحد اجرایی ساخته شده و در کنار پل اصلی سر پل غربی و صیدرمحله نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ایستگاه‌های تاکسی، موانع ورودی طرح سالم‌سازی دریا، سطل زباله و تعمیر و نگهداری بسیاری از لوازم مورد نیاز شهرداری رودسر، ۲۵ عدد کانکس برای ساماندهی دستفروشان طرح ساحلی دریا در کارگاه تولیدی این نهاد ساخته شده است.

زنده دل یادآور شد: این کارگاه تولیدی در شرایط تحریم و افزایش قیمت بیش از حد برخی از لوازم ۴۰ تا ۵۰ درصد نیازهای شهرداری رودسر را رفع کرده و تا حدود ۳۰ درصد در هزینه‌های جاری این نهاد صرفه جویی شده است.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 496223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.