دفاع سراجی از رای کمیته انضباطی/ فیفا هم این رای را تایید می‌کند

مدیر عامل باشگاه سایپا و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از رای صادره در مورد دیدار تیم فوتبال این باشگاه و پیکان دفاع کرد و گفت: قطعا فیفا هم این رای را تایید خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا در نشست خبری امروز سه شنبه خود گفت: به استناد بند ب ماده پنج شکایت کردیم و خواستیم به تصمیماتی که در فیفا و AFC اعلام شده است رجوع شود. در این بند آمده است که تمام مقررات مربوط به بازی در اسناد بالادستی ارجاع شود.

وی تاکید کرد: برخی کارشناسان درباره این رأی اظهار نظر کردند. اعلام کرده اند ما این قانون را نداریم. در صورتیکه بند ب از ماده ۵ این اجازه را برای رجوع به قوانین بین المللی می‌دهد. ماده سه مقررات فیفا اعلام می‌کند تعداد تعویض‌ها چه تعداد است. سپس ماده ۴۶ مصوبه سال ۲۰۱۹ که در فیفاست را مد نظر قرار می‌دهیم. ما در بند ۴ از ماده ۴ استناد کردیم در اینجا از بازیکن غیرمجاز یاد نمی‌شود. بلکه بازیکنی که فاقد صلاحیت است اهمیت پیدا می‌کند. در واقع صلاحیت کسانی که تمامی صلاحیت‌ها را دارا نباشد.

سراجی ادامه داد: ماده سه مقررات فیفا اعلام می‌کند تعداد تعویض‌ها چه تعداد است. سپس ماده ۴۶ مصوبه سال ۲۰۱۹ که در فیفاست را مد نظر قرار می‌دهیم. ما در بند ۴ از ماده ۴ ه استناد کردیم در اینجا از بازیکن غیرمجاز یاد نمی‌شود. بلکه بازیکنی که فاقد صلاحیت است اهمیت پیدا می‌کند. در واقع صلاحیت کسانی که تمامی صلاحیت‌ها را دارا نباشد.

ما در بند ۴ از ماده ۴ ه استناد کردیم در اینجا از بازیکن غیرمجاز یاد نمی‌شود. بلکه بازیکنی که فاقد صلاحیت است اهمیت پیدا می‌کند. ور واقع صلاحیت کسانی که تمامی صلاحیت‌ها را دارا نباشد. در ماده ۲۲ از مقررات فیفا درباره محرومیت‌ها صحبت کرده است. در یکی از بندها راجع به بازیکن فاقد صلاحیت صحبت شده است. در این شرایط در بند دو به صراحت بیان شده است که نتیجه آن دیداری که بازیکن فاقد صلاحیت بازی کند باید سخ بر صفر در فوتبال اعلام شود.

مدیرعامل باشگاه سایپا در خصوص رجوع به بندهای فاقد صلاحیت تصریح کرد: بازیکن فاقد صلاحیت طبق فیفا به بازیکنی گفته می‌شود عدم احراز بازیکنان تعیین شده از سوی فدراسیون‌ها است. در واقع ما بازیکن فاقد صلاحیت را اینگونه تفسیر می‌کردیم. ما با بازیکن: illegal استناد نکردیم. با غیرمجازها کاری نداشتیم بلکه بازیکنی که صلاحیت نداشته است توجه دارد.

وی درباره شکایت پیکان به دادگاه‌های بین المللی تاکید گرد: به هر حال این مسیر قانونی است و هر باشگاهی حق دارد این روند را برای اعتراض طی کند اما ما یقین داریم که رأی صادره صحیح است. قطعاً فیفا هم تأیید می‌کند.

سراجی درباره نارضایتی تیم‌ها از این رأی گفت: از قوانین باید تمکین کنیم و صحبت‌های احساسی در تریبون‌ها نکنیم. باید مانع از هرگونه تشویش شویم.

مدیرعامل باشگاه سایپا در مورد اظهار نظر مدیرعامل ذوب آهن که گفته بود این سه امتیاز چطور از گلوی سایپا پایین می‌رود، گفت: من به آقای فریدونی ذوب آهن احترام می‌گذارم و نمی دانم چرا این حرف را زده است اما من احترام می‌گذارم.

او درباره شائبه دخالت او به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در این پرونده تصریح کرد: انتخاب فدراسیون فوتبال کاملاً دموکراتیک برگزار شد. من در جایگاه هیأت رئیسه راجع به این موضوع صحبت می‌کنم تا تکلیف تعارض منافع که از سوی فیفا اعلام شده است حرف‌هایم را خواهم زد.

سراجی راجع به اینکه آیا نتایج کادرفنی و شخص فراز کمالوند مورد تأیید است تاکید کرد: عکس العمل آقایان بیاتی نیا و کمالوند به خاطر هیجانات بازی طبیعی بود. ما قطعاً خواهیم خواست تا این محرومیت‌ها برای کمالوند و بیاتی نیا کاهش یابد. ضمن اینکه از نتایج راضی هستیم و قطعاً با آقای کمالوند کارمان را ادامه می‌دهیم.

وی بار دیگر با اشاره به تصمیمات سایر کشورها با حکم مشابه کمیته انضباطی درباره برد سه بر صفر سایپا مقابل پیکان گفت: در سری آ و بین تیم‌های آ. س رم و اسپتزیا همین اتفاق افتاد که بازی با نتیجه سه بر صفر به ضرر تیمی شد که تخلف کرده بود. در قوانین فیفا شبیه به قوانین مدنی است. شما به هر دلیلی از چراغ قرمز عبور کنید شامل جریمه می‌شوید. این قانون هم طبیعی است‌.

ادامه دارد...

کد خبر 496125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.