برگزاری برنامه‌های "هفته نکوداشت زرین‌شهر" به صورت مجازی/ راه‌اندازی گذر فرهنگی

شهردار زرین شهر گفت: در دوره پنجم مدیریت شهری اقدامات متعددی را با هدف برجسته سازی هویت شهری و معرفی جلوه‌های فرهنگی خطه طلایی ایران به مرحله اجرا رساندیم چراکه بر این باور هستیم ایجاد نشاط اجتماعی سبب افزایش حس تعلق شهروندان به محل زندگی‌شان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی امروز (سه شنبه) در نشست با جمعی از مسئولان و نخبگان شهرستان لنجان اظهار کرد: زرین شهر را به دلایل مختلف از جمله میزبانی از صنایع بزرگ کشور می‌توان رنگین کمان حضور اقوام مختلف ایرانی دانست که در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت آمیزی دارند و خوشبختانه با اقدامات فرهنگی صورت گرفته در دوره پنجم مدیریت شهری ذوق، هنر و امید در تار و پود این خطه طلایی ایران به جریان افتاده است.

وی با بیان این که شهرداری صرفاً یک نهاد خدماتی نیست، افزود: زرین شهر از لحاظ معماری، شهرسازی و داشته‌های تاریخی یکی از برجسته‌ترین شهرهای استان اصفهان محسوب می‌شود، اما داشته‌های ارزشمندش آنگونه که باید معرفی نشده اند از این رو شهرداری زرین شهر تلاش کرد بسترهای لازم جهت در اختیار گرفتن ظرفیت‌های اطلاعاتی سایر دستگاه‌های کنشگر و سازمان‌های مردم نهاد فعال در این شهر را ارتقا دهد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری اقدامات متعددی را با هدف برجسته سازی هویت شهری و معرفی جلوه‌های فرهنگی خطه طلایی ایران به مرحله اجرا رساند چرا که بر این باور هستیم ایجاد نشاط اجتماعی سبب افزایش حس تعلق شهروندان به محل زندگی‌شان خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص پیشگیری از فراموش شدن نام زرین شهر و طرح موضوعات مختلف تحت عنوان لنجان مرکزی، ادامه داد: پس از پیگیری‌ها در سال‌های اخیر با موافقت اعضای شورای اسلامی زرین شهر و با پیشنهاد شهرداری، ۱۱ خرداد ماه سالروز تأسیس شهرداری به عنوان روز زرین شهر و از پنجم تا یازدهم خردادماه به عنوان هفته نکوداشت زرین شهر نامگذاری شد و تحقق این مهم مسیر را برای برجسته سازی هویت شهری و معرفی جلوه‌های فرهنگی این خطه طلایی ایران هموار ساخت.

وی ادامه داد: با توجه به نقش گذرهای فرهنگی در پیوند هنر، هنرمندان و شهروندان همچنین ایجاد پویایی اقتصاد هنر و فرهنگ شهر شهرداری زرین شهر اقدام به راه اندازی گذر فرهنگی در خیابان‌های امام، میدان مرکزی و خیابان شریعتی در هفته فرهنگی خواهد کرد.

محمدی اضافه کرد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را برای برگزاری برنامه‌های عرصه‌محور رقم زد و با توجه به این که حفظ سلامت شهروندان در ارجحیت قرار دارد اجرای برنامه‌ها در این هفته با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی عنوان کرد: با توجه به این که برگزاری هفته فرهنگی زمینه ساز ایجاد نشاط اجتماعی، همدلی عمومی و بستری برای تبادلات فرهنگی و اندیشه خواهد بود و امیدواریم با اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده شاهد افزایش نشاط شهروندان و معرفی صحیح داشته‌های ارزشمند خطه طلایی ایران باشیم.

کد خبر 496056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.