بهترین گوشی موبایل بین ۴ تا ۸ میلیون (۴ خرداد)+ جزئیات

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی نقاط ضعف و قدرت گوشی های موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. گوشی های موبایل سامسونگ گلکسی Galaxy A32، شیائومی Mi 10T Lite و شیائومی Redmi Note 9 Pro این مطلب بررسی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاع از قیمت انواع گوشی در بازار کنونی می‌تواند برای خریداران فوایدی از جمله مقایسه انواع گوشی در محدوده‌های قیمتی متفاوت داشته باشد. در این گزارش سعی شده مشخصاتی از گوشی‌های مختلف بین رنج چهار تا هشت میلیون تومان ارائه شود.

سامسونگ گلکسی Galaxy A32

Samsung Galaxy A32

گوشی موبایل Galaxy A32 با رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت روانه بازار شده است. این محصول دارای صفحه‌نمایش سوپر آمولد است و ظاهر زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. این محصول سامسونگ با نسخه ۱۱ از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید.

بهترین گوشی موبایل بین ۴ تا ۸ میلیون (۴ خرداد)+ جزئیات

مشخصات سامسونگ گلکسی Galaxy A32

صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۶.۴ اینچی است که با استفاده از پنل Super AMOLED تصاویر شفاف و زنده‌ای را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۴۱۱ پیکسل را نشان می‌دهد. تراشه‌ی این محصول، Mediatek Helio G80 از تراشه‌های ۱۲ نانومتری سامسونگ است که به همراه ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود.

تراشه‌ی گرافیکی Mali-G52 MC2 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. این نسخه از گوشی با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را باز هم افزایش دهید. دوربین اصلی A32 سنسور ۶۴ مگاپیکسلی دارد و از نوع عریض (Wide) است. یک سنسور ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور ۵ دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A32 را تشکیل داده‌اند.

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده است تا میان‌رده‌ای با باند ارتباطی مدرن و عمر طولانی باتری روانه بازار کند.

نقاط قوت سامسونگ گلکسی Galaxy A32

  • صفحه نمایش سوپر امولد
  • طراحی زیبا
  • سرعت بالا

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی Galaxy A32

  • سرعت شارژ کم
  • باتری ضعیف

قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy A32

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy A32 با حافظه ۱۲۸ و رام شش به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

شیائومی Mi 10T Lite

Xiaomi Mi 10T Lite‌

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10T Lite 5G دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت یکی از همان گوشی‌های باکیفیت این برند است که می‌تواند تمامی نیازهای ما مانند وب‌گردی، بازی آفلاین و آنلاین، تماشای فیلم و کلیپ، شبکه‌های اجتماعی، کار با Applications (نرم‌افزارها) و بسیاری دیگر را انجام دهید. گفتنی است که این گوشی با تمامی قابلیت‌هایی که دارد، یک گوشی میان‌رده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۴ تا ۸ میلیون (۴ خرداد)+ جزئیات

مشخصات شیائومی Mi 10T Lite

یکی از ویژگی‌های این گوشی باتری آن است. برای گوشی Mi 10T Lite 5G M2007J17G باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته‌اند که شما می‌تواند با خیالی آسوده به کار کردن با گوشی بپردازید. شما اگر این گوشی را با باتری ۱۰۰ درصد در اختیار داشته باشد می‌توانید در ۱ یا ۳ روز تمامی ظرفیت باتری آن استفاده کنید و این موضوع کاملاً به نوع استفاده شما بستگی دارد.

از این گوشی می‌توانید استفاده‌های بسیار متنوع و باکیفیتی در عکاسی داشته باشید. پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) این گوشی به‌اندازه‌ای قدرت دارند که می‌توانید بازی‌های روز آنلاین و آفلاین با Graphic Map بزرگ و برنامه‌های محاسباتی و عملیاتی را اجرا کنید.

این گوشی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه RAM (رَم) است. گوشی شیائومی Mi 10T Lite 5G M2007J17G دارای دوربین چهارگانه در پشت گوشی بوده که دارای کیفیت‌های ۶۴، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل بوده که هرکدام دارای کارایی و استفاده‌ای متفاوتی در انواع عکاسی‌های شما هستند. دوربین عکاسی سلفی Mi 10T Lite 5G دارای لنز عریض (Wide) با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل بوده که می‌توانید عکاسی‌های باکیفیتی از خود، به‌همراه دوستان یا در هر محیط و طبیعتی داشته باشید.

نقاط قوت شیائومی Mi 10T Lite

  • پردازنده
  • دوربین قوی
  • شارژر قوی

نقاط ضعف شیائومی Mi 10T Lite

  • وزن سنگین

قیمت شیائومی Mi 10T Lite

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Mi 10T Lite با حافظه ۱۲۸ و رام شش در وب سایت دیجی کالا، هشت میلیون و ۹۹ هزار تومان است.

شیائومی Redmi Note 9 Pro

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 9 Pro دو سیم کارت ظرفیت ۶۴ گیگابایت با فناوری NFC وارد بازار شده است. شیائومی در آوریل ۲۰۲۰، نسل نهم از گوشی‌های Redmi Note خود را معرفی کرده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۴ تا ۸ میلیون (۴ خرداد)+ جزئیات

مشخصات شیائومی Redmi Note 9 Pro

گوشی « Redmi Note 9 Pro » مانند نسخه‌های قبلی این سری از گوشی‌های شیائومی از صفحه‌نمایش بزرگ، باتری پرقدرت، طراحی جذاب دوربین و سخت‌افزار مناسب برای اجرای بازی برخوردار است. هم با پنل IPS LCD ساخته‌شده و فاصله لبه صفحه‌نمایش در آن بسیار کم است. این نمایشگر ۶.۶۷ اینچی حدود ۳۹۵ پیکسل را در هر اینچ جا داده است.

بدنه و نمایشگر این محصول با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط وخش ایمن باشد. ویژگی دیگر Redmi Note 9 Pro مجهز شدن به حسگر اثرانگشت بر روی لبه کناری آن است.

شیائومی برای این محصول خود از یک دوربین چهارگانه استفاده کرده است. لنزعریض ۶۴ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، لنز ماکرو با کیفیت ۵ مگاپیکسل و سنسور عمق دو مگاپیکسلی مجموعه دوربین Redmi Note 9 Pro را تشکیل می‌دهد.

یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در مرکز بالای نمایشگر این گوشی به کار گرفته شده است. ازنظر سخت‌افزاری هم این گوشی موبایل شیائومی از تراشه اسنپدراگون SM7125 بهره می‌برد که در آن پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای و قدرتمند قرارگرفته است.

حافظه رم با ظرفیت ۶ گیگابایت هم در کنار این مجموعه قرار گرفته است تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید گوشی‌های امروزی پشتیبانی کند. باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ وات، درگاه ارتباطی USB Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این محصول جدید است.

نقاط قوت شیائومی Redmi Note 9 Pro

  • صفحه نمایش
  • ظاهر زیبا

نقاط ضعف شیائومی Redmi Note 9 Pro

  • حسگر اثر انگشت کوچک
  • قیمت نامتناسب با امکانات

قیمت شیائومی Redmi Note 9 Pro

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Redmi Note 9 Pro با حافظه ۶۴ و رام شش به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود ۶ میلیون تومان تا شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

مقایسه گوشی‌های معرفی شده در یک نگاه

Samsung Galaxy A32

شیائومی Redmi Note 9 Pro

شیائومی Mi 10T Lite

تاریخ معرفی

۲۰۲۱

۲۰۲۰

۲۰

وضعیت

موجود در بازار

موجود در بازار

موجود در بازار

وزن

۱۸۴ گرم

۲۰۹ گرم

۲۱۴.۵ گرم

نوع صفحه نمایش

Super AMOLED, 90Hz, 800 nits (peak)

صفحه نمایش لمسی خازنی IPS LCD, با ۱۶ میلیون رنگ

IPS LCD, 120Hz, HDR10+, 450 nits (typ)

اندازه صفحه نمایش

۶.۴ اینچ

۶.۶۷ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رام

۶/‏‬ ۴ گیگابایت

۶

۶

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

۶۴ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه

میکرو اس دیXC (از اسلات مشترک سیم کارت استفاده می‌کند)

میکرو اس دیXC (اسلات اختصاصی)

میکرو اس دیXC (از اسلات مشترک سیم کارت استفاده می‌کند)

دوربین اصلی

۲۰ مگا پیکسل

۱۶ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

فیلمبرداری

۱080p با سرعت ۳۰ فریم

2160p با سرعت ۳۰ فریم

4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

سیستم عامل اولیه

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

اندروید ۱۰

موارد ذکر شده در این جدول صرفاً مربوط به همان گوشی معرفی شده با رنج قیمتی خاص می‌باشد

کد خبر 495997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.