تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری برجام احیا می‌شود

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: قطعاً تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برجام احیا می‌شود زیرا کشورهای غربی و آمریکایی سعی دارند این توافق در دولت روحانی رخ دهد.

علی امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تمدید یک ماهه موافقتنامه ایران و آژانس اظهار کرد: به نظر می‌رسد دستگاه سیاست خارجی و دولت چانه زنی سختی را برای تمدید موافقتنامه ایران و آژانس در داخل کشور پشت سر گذاشته اند؛ این موضوع آخرین فرصت به حوزه دیپلماسی تلقی شده و تیم ایرانی در وین تمام تلاش خود را جهت به ثمر رسیدن مذاکرات تا پایان دولت دوازدهم به کار خواهد گرفت.

وی افزود: بنا بر اظهارات اولیانوف، نماینده روسیه و عباس عراقچی و مقامات کشورهای اروپایی و آمریکا، به نظر می‌رسد توافق نهایی صورت گرفته و کارشناسان در حال چکش کاری این توافقنامه هستند؛ به نظر می‌رسد در اواسط خردادماه با حکم اجرایی بایدن برجام احیا می‌شود و تحریم‌های ایران تعلیق خواهد شد.

یک کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: قطعاً تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برجام احیا می‌شود زیرا کشورهای غربی و آمریکایی سعی دارند این توافق در دولت روحانی رخ دهد.

امیدی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اخراج بازرسان آژانس و خروج از پروتکل‌ها همچنین آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی، کشورهای عضو برجام تصمیم دارند هرچه زودتر این معاهده بین‌المللی احیا شود.

کد خبر 495989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.