افتتاح دبیرخانه شهر خلاق گردشگری در ساری

با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دبیرخانه شهر خلاق گردشگری در راستای برگزاری رویداد ‏گردشگری ۲۰۲۲ در ساری افتتاح شد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در افتتاحیه دبیرخانه کمیته شهر خلاق در راستای برگزاری رویداد ۲۰۲۲ که در بوستان ولایت ساری افتتاح شد، با بیان این که مردم این خطه باید در جریان این رخداد بین‌المللی قرار گیرند و در این زمینه همکاری کنند، گفت: اگرچه مدیریت شهر در اختیار شهردار است اما تکلیف دستگاه‌های دیگر نیز مشخص شود تا با همکاری و انسجام، اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

مونسان اظهار کرد: رویداد ۲۰۲۲ اهدافی مانند معرفی منطقه به عرصه بین‌الملل را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به این که دستگاه‌های مرتبط، نمایندگان مجلس و شهرداری باید با ایجاد هماهنگی به این رویداد مهم بپردازند، افزود: فرصتی که در عرصه بین‌المللی به وجود آمده باید با جدیت پیگیری شود تا بتوانیم از آن به خوبی بهره‌برداری کنیم.

به دنبال معرفی فرصت‌های گردشگری ساری هستیم

«جواد طالبی» سرپرست شهرداری ساری نیز در این مراسم اظهار کرد: شهر ساری را به عنوان شهر خلاق معرفی کردیم تا با کمک خلاقیت شهروندان، توسعه پایدار شهر با محوریت شهر گردشگری را پایه گذاری کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به رویداد سال ۲۰۲۲ با محوریت شهر گردشگری بتوانیم موقعیت‌های گردشگری ساری را معرفی کنیم.

سرپرست شهرداری ساری با بیان این که پارک سکو تپه را به عنوان بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی با مساحت هزار و ۱۶۰ هکتار در اختیار داریم، تصریح کرد: پارک صفر آباد را در محور شمال شهر ساری جهت استفاده شهروندان و گردشگران در دست احداث داریم و زمینه‌های برگزاری رویداد ۲۰۲۲ فراهم است.

طالبی ادامه داد: نیازمندیم در اجرای رخداد ۲۰۲۲ که ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده از کمک‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهره‌مند شویم.

رویداد ۲۰۲۲ نیازمند بودجه ملی است

«علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: شهرداری ساری با هر آنچه در توان دارد در زمینه رویداد ۲۰۲۲ که در آن ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده است تلاش می‌کند تا این رویداد را در خور و شأن جمهوری اسلامی برگزار کند.

وی با بیان این که برای اجرای کامل این رویداد نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها است، افزود: در این زمینه نیاز است وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم به رویداد ۲۰۲۲ بودجه ملی اختصاص دهد.

کد خبر 495976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.