اجرای فرآیند هوشمندسازی در پروژه‌های کوچک مقیاس ضروری است

یک دکترای طراحی شهری گفت: تمامی فرآیندهای هوشمند کردن شهر نیاز به فرهنگ سازی دارد و این مسئله برای سیاستگذار و قانون گذار، همینطور تصمیم گیر و شهروندان یک ضرورت است تا آنان درک درستی نسبت به فرآیند هوشمندسازی داشته باشند.

فریناز مقتدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجرای پروژه‌های پایلوت و کوچک مقیاس بستری مناسب برای تحقق هوشمندسازی است زیرا در حین اجرای چنین پروژه‌هایی تحقق آموزش نیز ممکن می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در فرآیند هوشمندسازی، افزود: اجرای پروژه‌های پایلوت بستر فرهنگی ایجاد شهر هوشمند را فراهم می‌کند و می‌توان نتایج این طرح‌های کوچک مقیاس را به کل گستره شهر انتقال داد.

این دکترای طراحی شهری خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاه اطلاعاتی در مقیاس شهر بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است بنابراین اگر تنها با توجه به تجربیات جهانی و دانش و بستر قانونی شروع به گسترش و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای هوشمندسازی کنیم با چالش‌های بسیاری روبرو خواهیم شد که موجب هدر رفت زمان و هزینه می‌شود.

مقتدری تاکید کرد: نیاز است هوشمندسازی از مقیاس‌های کوچک شروع شده و چالش‌ها مشخص شود به علاوه نیاز است ابعاد مختلف هوشمندی در کشور و بستر فرهنگی مشخص و تأثیرات مثبت استفاده همه جانبه از هوشمندی استخراج شود.

وی اضافه کرد: تمامی فرآیندهای هوشمندسازی شهر نیاز به فرهنگ سازی دارد و فرهنگ سازی برای سیاست‌گذار و قانون‌گذار، همینطور تصمیم‌گیر و مردم باید ایجاد شود تا آنها درک درستی نسبت به فرآیند هوشمندی داشته باشند.

این دکترای طراحی شهری گفت: بسیار مهم است بودجه و زمان هزینه شده برای هوشمندسازی منجر به بهره‌وری بالایی شود و بسیار مهم است که در این راستا بسترهای قانونی تحقق هوشمندسازی فراهم بیاید.

کد خبر 495964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.