خط ۳ مترو مشهد مهمترین خط برای آینده این کلانشهر است

شهردار مشهد گفت: به جرأت می توانم بگویم که یکی از پروژه‌های بسیار مهم، پیچیده، هزینه بر و رفاه گستر شهر مشهد احداث خطوط مترو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"مردم عزیز مشهد، سلام

به جرأت میتونم بگم که یکی از پروژه‌های بسیار مهم، پیچیده، هزینه بر و رفاه گستر شهر مشهد احداث خطوط مترو هست. من و همکارانم تمام تلاش خودمون رو به کار گرفتیم تا این پروژه رو علیرغم رکود و تحریم و… با حداکثر توان و بیشترین سرعت به پیش ببریم.

گواه این حرف تأمین مالی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه خطوط مترو در سه سال گذشته است. خط سه مترو مشهد به اعتقاد من مهم‌ترین خط مترو برای آینده شهر هست، چرا که با ۲۸ کیلومتر طول جنوب شرق شهر رو در منطقه سیدی به شمال غرب شهر در منطقه الهیه متصل می‌کنه.

در حال حاضر حفاری تونل خط ۳ از سیدی تا امامت ۴۹ انجام شده؛ در سمت غرب حدود ۹ کیلومتر از امامت تا انتهای امیریه در منطقه الهیه فاصله داریم. برای سرعت بخشی به اجرای پروژه با توجه به پایین بودن سطح آب زیرزمینی در این محدوده، تصمیم گرفتیم دستگاه TBM رو خارج و روش حفاری رو به روش NATM (حفاری به کمک نیروی انسانی) تغییر بدیم تا از نقاط مختلف اقدام به حفاری کنیم؛ طی روزهای گذشته حفاری از دو نقطه انتهای امیریه و صادقیه آغاز شد و انشاالله نقاط دیگه هم با سرعت بالا فعال خواهند شد.

حفاری از سمت الهیه یکی از مطالبات به حق مردم بود که خوشبختانه تونستیم با اخذ مجوز انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای سال ۱۴۰۰ اون رو عملیاتی کنیم؛ امیدوارم تا پایان سال جاری بتونیم ۵/۶ کیلومتر میانی این خط رو که مابین میدان شهدا و پایانه مسافربری هست و به لحاظ عبور از ایستگاه باب الجواد حرم مطهر بسیار مهم و به سبب قرارگیری در بافت فرسوده شهر مشهد از نظر فنی بسیار سخت و پیچیده بود رو به بهره برداری برسونیم.

امیدوارم اشتغال چند هزار نفر در اعماق ۴۰ متری زیر زمین، با بهره برداری از این بخش کام مردم رو شیرین کنه. جا داره از زحمات دکتر کاظمی و همکاران‌شون به ویژه مهندس کیامرز و همکاران‌شون در شرکت قطار شهری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای ساخت و دکتر خواجه نائینی و مهندس حاتمی و همکاران‌شون در تأمین مالی تشکر ویژه بکنم.

به آقای عنبری که در یک دهه اخیر پیشرفت مترو مدیون تلاش‌های ایشون برای تأمین مالی و گرفتن حق شهر مشهد از دولت بوده و ناملایمات و مشکلات رو در این راه تحمل کردند، خداقوت میگم."

خط ۳ مترو مشهد مهمترین خط برای آینده این کلانشهر است

کد خبر 495948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.