نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار نفت آبادان و استقلال

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار شب گذشته (دوشنبه سوم خردادماه ۱۴۰۰) صنعت نفت آبادان و استقلال پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال که شب گذشته دوشنبه - ۳ خرداد ماه - در آبادان به مصاف صنعت نفت رفته بود، با تک گل رمضانی در آخرین دقایق حریف ده نفره را شکست داد. با این نتیجه کار شاگردان فرهاد برای کسب سهمیه آسان شد و حالا آن‌ها باید هفته‌های آینده جایگاه سومی خود را تثبیت کنند. این مسابقه را حمید حاج ملک سوت زد که قضاوت پرحاشیه‌ای داشت. او با اخراج مستقیم کاپیتان صنعت نفت، زردپوشان آبادانی را مجبور به ده نفره بازی کردن برای چهل دقیقه کرد. حاج ملک همچنین با تمارض تشخیص دادن برخورد قایدی در محوطه جریمه و آفساید اعلام کردن گل او، تصمیمات سرنوشت ساز زیادی در این تقابل داشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط «نوذر رودنیل» و «حیدر سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

تمارض قایدی

در سی و پنجمین دقیقه مسابقه پاس رو به جلو درون محوطه به قایدی رسید ولی برخورد او با گلر نفت را داور تمارض تشخیص داد و مهاجم بوشهری را با کارت زرد جریمه کرد.

رودنیل: مدافع صنعت نفت بی‌احتیاطی کرد و باید پنالتی اعلام می‌شد.

سلیمانی: روی قایدی خطا انجام شد و داور باید اعلام پنالتی می‌کرد که شبیه‌سازی مهدی قایدی را تشخیص و به اشتباه به او اخطار داد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار نفت آبادان و استقلال

اخراج کاپیتان صنعت نفت

دقیقه ۵۱ روی اشتباه خط دفاعی قایدی در حال حرکت به سمت دروازه نفت بود که کاپیتان زردپوشان با خطا او را متوقف کرد اما در شرایطی که فرشید اسماعیلی می‌توانست با آوانتاژ حاج ملک صاحب موقعیت تک به تک شود، با تصمیم داور برای اعلام خطا موفق به گلزنی نشد تا کادر فنی استقلال به شدت معترض شوند. همچنین حاج ملک با کارت قرمز مستقیم حسین بغلانی را جریمه کرد تا نفت برای ۴۰ دقیقه مجبور به بازی ده نفره شود.

رودنیل: آوانتاژ جز اختیارات داور است؛ می‌تواند آوانتاژ بدهد یا ندهد. اگر داور در این صحنه آوانتاژ می‌داد، توپ گل می‌شد و چه نمی‌شد دیگر نمی‌توانست کارت قرمز بدهد ولی چون سوت زد ملاک موقعیت آشکار گل را قرار دارد و مدافع را اخراج کرد.

سلیمانی: داور می‌توانست آوانتاژ خیلی خوبی داده و فرصت را در اختیار تیم استقلال قرار دهد که ممکن بود به گل برسند ولی آوانتاژ جز اختیارات داوری است که ایشان سوت زد. اخراج مدافع صنعت نفت کاملاً درست بود چون فرصت آشکار گل را از تیم استقلال سلب کرد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار نفت آبادان و استقلال

گل مردود استقلالی‌ها

شوت محکم فرشید اسماعیلی در دقیقه ۷۳ را گروسیان از گوشه دروازه بیرون کشید اما قایدی با حضور به موقع در صحنه، از ریباند استفاده و دروازه را باز کرد که کمک داور آن را آفساید و گل را نپذیرفت.

رودنیل: گل سالم و آفساید نبود.

سلیمانی: گل مهدی قایدی در شرایط کاملاً سالم به ثمر رسید و هنگام شوت هم دسته خود، او در آفساید قرار نداشته و نیم بدن نسبت به مدافع عقب تر بود. بنابراین گلی که به ثمر رسید کاملاً صحیح بود که کمک داور دوم این دیدار به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار نفت آبادان و استقلال

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: دقیقه ۱۸ پاس به عقب برای دروازبان در محوطه صنعت نفت بود که حتماً باید آن را اعلام می‌کرد. دقیقه ۲۴ خطا مهام نفت در محوطه استقلال به درستی گرفته شد. هفت دقیقه وقت اضافه نیز درست بود.

سلیمانی: قضاوت خوبی را از تیم داوری در باز استقلال و صنعت نفت نداشتیم؛ فکر می‌کنم شانس با تیم داوری یار بود که استقلال توانست نتیجه لازم را بگیرد.

کد خبر 495947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.