نفت‌ آبادان صفر - استقلال یک/ سه امتیاز لحظه آخری، هدیه آرمان به فرهاد

آبی‌ها در خانه صنعت نفت، با گل دقیقه ۹۵ رمضانی از تساوی برابر رقیب ۱۰ نفره گریختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال برای برگزاری دیدار معوقه خود از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امروز _دوشنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۰ - در آبادان میهمان صنعت نفت بود که موفق شد با تک گل آرمان رمضانی از سد حریف گذشته و به جایگاه سوم دست یابد.

معوقه هفته بیستم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های نفت آبادان و استقلال

ورزشگاه: تختی، آبادان

تماشاگر: -

گل‌ها: آرمان رمضانی (دقیقه ۵+۹۰- برای استقلال)

اخطار: مهدی قایدی (دقیقه ۳۶- از استقلال) - سیروس پور موسوی (دقیقه ۸۶- از نفت آبادان)

اخراج: حسین بغلانی (دقیقه ۵۱- از نفت آبادان)

صنعت نفت آبادان: فرزین گروسیان، مهدی حنفی، محمد طیبی، محمد اهل شاخه (دقیقه ۱۰- حسین بغلانی)، عبدالله ناصری، امید خالدی، محمود مطلق زاده، حکیم نصاری (دقیقه ۵۶- امید حامدی‌فر)، طالب ریکانی، رضا خالقی‌فر (دقیقه ۷۱- شریعت زاده)، امیر حسین فرهادی (دقیقه ۷۰- سید فاخر تهامی)

سرمربی: سیروس پور موسوی

استقلال تهران: سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد نادری (دقیقه ۷۴- هرویه میلیچ)، سیاوش یزدانی (دقیقه ۷۴- داریوش شجاعیان)، مسعود ریگی، محمدحسین مرادمند، آرش رضاوند، عارف غلامی، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی (دقیقه ۷+۹۰- محمد دانشگر)، ارسلان مطهری (دقیقه ۸۲- آرمان رمضانی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

داور: حمید حاج ملک

شرح بازی:

استقلال در دقایق ابتدایی بازی، کمی نسبت به حریف خود تسلط بیشتری داشت، اما طولی نکشید که بازی به میانه زمین آورده شد. بیشتر زمان نیمه نخست مصاف استقلال و صنعت نفت به درگیری‌های وسط زمین محدود شده بود و به جز چند موقعیت نصف و نیمه دو تیم، اتفاق خاصی نداشت.

با این حال در واپسین لحظات ۴۵ دقیقه اول، فشار میزبان افزایش یافت ولی سیوهای دیدنی سید حسین حسینی مانع از گلزنی نفتی‌های آبادان شد تا نیمه نخست در گرما آبادان که دما هوا امروزش به نزدیک ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسیده بود، با تساوی به پایان رسد.

نیمه دوم را آبی‌پوشان بهتر آغاز کردند، روی اشتباه خط دفاعی قایدی در حال حرکت به سمت دروازه نفت بود که کاپیتان زردپوشان با خطا او را متوقف کرد، اما در شرایطی که فرشید اسماعیلی می‌توانست با آوانتاژ حاج ملک صاحب موقعیت تک به تک شود، با تصمیم داور برای اعلام خطا موفق به گلزنی نشد تا کادر فنی استقلال به شدت معترض شوند.

همچنین حاج ملک با کارت قرمز مستقیم حسین بغلانی را جریمه کرد تا نفت برای ۴۰ دقیقه مجبور به بازی ده نفره شود.

با ۱۰ نفره شدن میزبان، استقلالی‌ها حلقه محاصره‌ای روی دروازه حریف ایجاد کردند، اما دفاع بسته نفتی‌ها راه نفوذ را روی آبی‌ها بسته بود.

آن سوی میدان هم پور موسوی با تعویض و باز دادن به جوان‌ها می‌کوشید نفس تیمش را تازه کند؛ با گذشت زمان دوباره جریان دیدار کند شد تا زمان به سود شاگردان پور موسوی طی شود.

با این حال در واپسین دقایق اشتباه خط دفاع نفت کار دست آن‌ها داد تا آرمان رمضانی با شکستن طلسم گل نزدنش، استقلال را به رده سوم جدول ببرد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۵+۹۰- آرمان رمضانی) - طیبی که قصد داشت با ضربه سر توپ را به گروسیان برساند، هد خوبی را نزد تا آرمان رمضانی با اثری کوتاه توپ را به شکل چیپ به دروازه بفرستد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۸- غفوری در گوشه محوطه با گروسیان تک به تک شد ولی توپ را به دستان دروازبان زد.

دقیقه ۳۵- پاس رو به جلو درون محوطه به قایدی رسید ولی برخورد او با گلر نفت را داور تمارض تشخیص داد.

دقیقه ۴۱- شوت سرکش بازیکن صنعت نفت را حسینی به خوبی دفع کرد.

دقیقه ۴۲- عبدالله ناصری با حرکت تکنیکی مدافع مقابل را از پیش رو برداشت و در حالی که قصد داشت توپ را به دهانه دروازه بفرستد، دروازبان استقلال مانع شد و توپ برگشتی باز هم جلو پا ناصری افتاد و این بار هم شوت او به قصد دروازه را حسینی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۵+۳- کاشته ایستگاهی قایدی را گروسیان به یک دست در آستانه ورود به دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵۱- اشتباه مدافعین آبادانی، موقعیت خوبی را در اختیار قایدی و استقلال قرار داد ولی خطا بغلانی مانع از حرکت مهاجم بوشهری شد. داور با کارت قرمز مستقیم کاپیتان نفت را اخراج کرد ولی در حالی که می‌توانست با آوانتاژ، موقعیت خوب اسماعیلی را ادامه دهد بازی را متوقف کرد تا صدای اعتراض مجیدی و دیگر نیمکت نشینان را بلند کند.

دقیقه ۷۳- شوت محکم فرشید اسماعیلی را گروسیان از گوشه دروازه بیرون کشید اما قایدی با حضور به موقع در صحنه، از ریباند استفاده و دروازه را باز کرد که کمک داور آن را آفساید و گل را نپذیرفت.

دقیقه ۹۰+۱- ضربه سر استقلالی‌ها روی کرنر را گروسیان با یک دست سیو کرد.

کد خبر 495939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.