نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب(دوشنبه سوم خردادماه ۱۴۰۰) ذوب‌آهن و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصاف ذوب‌آهن و پرسپولیس دقایقی پیش در ورزشگاه فولادشهر به پایان رسید و کامبک سرخ‌پوشان سه امتیاز ارزشمند را به حساب‌شان واریز کرد و با این نتیجه شاگردان گل محمدی در کورس میلیمتری خود با سپاهان باقی ماندند و برای تعیین قهرمان، باید منتظر هفته‌های بعدی نشست.

قضاوت این مسابقه را کوپال ناظمی عهده دار بود که روز نسبتاً آرامی را در اصفهان گذراند؛ او در این دیدار به جز مردود اعلام کردن گل نخست عبدی، تصمیم تأثیر گذار دیگری نداشت.

صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط «نوذر رودنیل» و «حیدر سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گل مردود پرسپولیس با پرچم کمک داور

در دقیقه ۵۲ با یک پاس عمقی مهدی عبدی درون محوطه صاحب توپ شد و ضربه پرقدرت روی پا او، دروازه گردان را گشود، اما با بالارفتن پرچم یعقوب «سخن‌دان» کمک داور بازی، این گل سرخ‌پوشان پذیرفته نشد.

رودنیل: گل صد در صد پرسپولیس را سخن‌دان، کمک داور دوم به غلط مردود اعلام کرد؛ دلیل آن هم این بود که جاگیری مناسبی نداشت و اگر جاگیری خوبی داشت، قطعاً به درستی گل را می‌پذیرفت ولی متأسفانه آفساید گرفت که تصمیم تأثیرگذاری بود.

سلیمانی: در این صحنه سخن‌دان، کمک داور این مسابقه اشتباه کرد چرا که مهدی عبدی و مدافع آخر ذوب‌آهن در یک خط قرار داشتند و گل پرسپولیس در دقیقه ۵۲ کاملاً صحیح بود و به اشتباه آفساید اعلام کرد که شانس آورد پرسپولیس بازی را برد و باید بگویم آقای سخن‌دان از این مهلکه در رفت.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: نیمه اول از نظر داوری و سایر مسائل مشکل خاصی نداشتیم. کمک‌ها باید بیشتر دقت کرده و خطاهای نزدیک به خودشان را اعلام کنند؛ در این دیدار چند خطا نزدیک به کمک داورها رخ داد که نمی‌دانم چرا می‌ترسند آن را اعلام کنند. سه اخطار داور و پنج وقت اضافه صحیح بود. دقیقه ۷۴ کمک داور به درستی هند بازیکن ذوب را گرفت و داور به اشتباه ادامه بازی داد.

سلیمانی: به نظرم کوپال ناظمی قضاوت خوبی را امروز انجام داد. به عنوان داور وسط در تمام صحنه‌ها حاضر بود و اخطارهایی که در نیمه دوم داد، کاملاً صحیح بودند. تنها صحنه این دیدار هم در دقیقه ۵۲ و مردود کردن گل سالم پرسپولیس بود.

کد خبر 495930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید رفیعی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 2
    این تیم لیاقت قهرمانی دارد بزار هر چی میخوان هوچی گری کنند درود بر غیرت و شرفتون