شهروندان تبریزی از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

مدیریت بحران شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد از روز سه شنبه تا چهارشنبه هفته جاری وضعیت جوی ناپایداری در تبریز حاکم خواهد بود که منجر به رگبار باران، برخورد صاعقه و بارش تگرگ می‌شود، بنابراین شهروندان این کلانشهر باید از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی مدیریت بحران شهرداری، پیرو هشدار جوی سطح نارنجی (آمادگی) اداره کل هواشناسی استان اعلام شده که فعالیت سامانه بارشی از روز سه شنبه چهار خرداد تا روز چهارشنبه پنج خرداد موجب رگبار باران و رعدوبرق، بارش تگرگ و وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید خواهد شد.

بر این اساس، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اصابت صاعقه و خسارت در اثر بارش تگرگ پیش بینی می‌شود، بنابراین لازم است شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و ضمن توجه به توصیه‌ها، اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را به عمل آورند.

در این راستا شهروندان باید از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند و از درختان پوسیده، کهنسال و کم دوام و ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت دوری کنند.

دوری از اشیای قابل پرتاب و سُست نظیر آنتن، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت بام‌ها استفاده می‌شود، همچنین وری از دکل‌ها، آنتن‌های فرستنده‌ها، تأسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها الزامی است و باید در طول این دو روز رعایت شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 495923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.