کسب ۹ رتبه برتر در جشنواره فرهیختگان توسط دانشگاه آزاد نجف‌آباد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد نجف‌آباد گفت: این واحد امسال با کسب ۹ رتبه در "هشتمین جشنواره فرهیختگان"، دانشگاه برتر در این جشنواره شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رفیعی امروز - دوشنبه ۳ خرداد - در نشست خبری، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد دارای ۱۰ دانشکده مصوب و ۱۲ مرکز تحقیقات است که سه مرکز آن در حوزه علوم پزشکی و مابقی در حوزه‌های فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر فعالیت می‌کند؛ مرکز تحقیقات علوم پرستاری و مامایی این واحد، رتبه سوم کشوری را دارد و سایر مراکز نیز عمدتاً سطح یک کشور هستند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در حال اخذ مجوز دو مرکز تحقیقات جدید است، افزود: سرای نوآوری اختصاصی صنعت ساخت طلا و جواهرات در این مرکز دانشگاهی تأسیس شده است؛ همچنین مرکز رشد ساخت تجهیزات پزشکی با مجوز وزارت بهداشت که دارای شش هسته بوده و هشت واحد فناور در آن فعالیت می‌کند نیز در این واحد ایجاد شده که تاکنون ۲۶ محصول تولید کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد نجف‌آباد گفت: این واحد دانشگاهی دارای ۱۳۸ آزمایشگاه، ۶۸ کارگاه و حدود سه هزار قطعه تجهیزات آزمایشگاهی، پنج کتاب خانه با حدود ۲۶۰ هزار جلد کتاب است و در آخرین رتبه بندی مؤسسه تایمز به عنوان تنها دانشگاه آزاد کشور در چند شاخص اصلی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده است.

رفیعی افزود: این دانشگاه برای چهار سال پیاپی جایگاه سوم را در رتبه بندی وبومتریک کسب کرده است. همچنین این واحد پنج سال متوالی است که در جشنواره سراسری فرهیختگان واحد برتر پژوهشی کشور شده و امسال با کسب ۹ رتبه در هشتمین مرحله این جشنواره به عنوان دانشگاه برتر شناخته شده است. استان اصفهان در این جشنواره مجموعاً ۱۳ مقام کسب کرد.

وی با بیان اینکه هفت عضو هیئت علمی این واحد جزو دانشمندان برتر کشوری هستند، ادامه داد: در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ از اساتید این واحد دانشگاهی ۸۱۹ مقاله ISI و ۱۱۳ مقاله اسکوپوسی و ۱۳۱ جلد کتاب تألیفی و ترجمه‌ای منتشر و ۲۱ اختراع که هشت مورد آن در حوزه بین‌المللی بوده ثبت شده است. همچنین ۷۰ طرح پژوهشی برون دانشگاهی به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان نیز با طراحی و نظارت متخصصان این واحد اجرا شده است.

ارسال ۲۰ ایده فناورانه به سرای نوآوری طلا و جواهر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد نجف‌آباد گفت: "طرح پویش" در این واحد در حال اجرا است که در آن دانشجو ضمن تحصیل، مهارت شغلی خود را نیز افزایش می‌دهد. علاوه بر این در سرای نوآوری طلا و جواهر که به تازگی افتتاح شده، تفاهم نامه‌های متعددی با اتحادیه طلا و جواهر و شرکت‌هایی که ساخت تجهیزات این صنعت را بر عهده دارند، منعقد شده است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 495878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.