ایران و ارمنستان تفاهمنامه همکاری در بخش ترانزیت امضا می‌کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و ارمنستان در راستای گسترش روابط ترانزیتی و حمل و نقل بین دو کشور تفاهمنامه‌ای را فردا امضا می‌کنند.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی، در نخستین روز سفر به ارمنستان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یک پیوند تاریخی و فرهنگی بین دو ملت وجود دارد و در این سفر زمینه‌های گوناگونی برای گسترش روابط بررسی خواهد شد، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل و زیرساخت‌های مواصلاتی در گذشته تعاملات و تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور وجود داشته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به تازگی برای ایجاد یک فرصت جدید برای بخشی از کریدور شمال-جنوب که می‌تواند از طریق ارمنستان مورد استفاده قرار بگیرد، گفت‌وگوهایی کردیم که در این سفر وارد جزئیات خواهیم شد. تلاش بر این است که بتوانیم با فراهم آوردن فرصت برای بازسازی و تکمیل زیرساخت‌ها، مشارکت شرکت‌های ایرانی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل را شاهد باشیم.

اسلامی با بیان اینکه شرایط امروز و وضعیتی که در منطقه رخ داد، فرصت‌های جدیدی را به وجود آورده که در تعاملات سه یا چهار جانبه مورد گفت و گو قرار گرفته است، افزود: اکنون وقت مناسبی است که بتوان با توافقاتی که انجام می‌دهیم، وضعیت ترانزیت و حمل‌ونقل را ارتقا دهیم.

وی درباره تفاهم‌نامه بین وزارت زیرساخت ارمنستان و وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: مفاد گفت‌وگو شده در کمیته‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و این تفاهم‌نامه که به منظور گسترش روابط در حوزه‌های گوناگون تدوین شده فردا امضا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و پیش از سفر به ارمنستان نیز با اشاره به همت دولت برای توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها گفت: یکی از راهبردهای محوری دولت جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی تعامل گسترده با کشورهای جهان و به ویژه کشورهای همسایه است.

اسلامی با بیان اینکه سفر به ارمنستان در راستای همین راهبرد دولت است، افزود: در این سفر هم گفت‌وگوی دو جانبه با همتای خود را دنبال خواهیم کرد و هم از زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای کشور ارمنستان بازدید خواهیم داشت. همچنین برای اینکه بتوانیم همکاری‌های گسترده‌تری را با کشور ارمنستان برای بازسازی و توسعه زیرساخت‌ها و سرفصل‌های عمرانی تجربه کنیم، رایزنی خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین استفاده از خاک ارمنستان برای بخشی از مسیر کریدور شمال-جنوب از جمله مواردی است که مدنظر قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 495868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.