بی خبری مردم منچستر از حجم بالای فضای سبز شهر

بیش از ۸۵ درصد مردم ساکن در منچستر بزرگ انگلستان از میزان پوشش سبز شهر بی‌خبر بوده و بر این باورند که تنها بخش کوچکی از آن را درختان و گیاهان طبیعی فرا گرفته است؛ محققان استدلال کرده‌اند که بیش از ۵۰ درصد شهر را پوشش سبز فرا گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیش از ۵۰ درصد مردم ساکن در منچستر بزرگ، از باغ‌های شخصی بزرگی در اطراف خود برخوردار هستند که البته بسیاری از شهروندان از این واقعیت بی‌خبر بوده و نمی‌دانند وجود پوشش سبز واقعی در سراسر شهر تا چه اندازه است. این در حالی است که شیوع بیماری کووید -۱۹ اهمیت پیوند انسان با طبیعت را به تصویر کشید و مردم منچستر بزرگ را به استفاده حداکثر از فضاهای سبز پیرامون خود سوق داد. اینجا بود که شهرنشینان از وجود مزارع سبز بیشمار در اطراف خود باخبر شده و به این واقعیت دست یافتند که منچستر بسیار سبزتر از چیزی است تا کنون تصور می‌کردند.

بی خبری مردم منچستر از حجم بالای فضای سبز شهر

عامل دیگری که باعث شد مردم منچستر بزرگ از وجود باغ‌های خصوصی بیشمار در اطراف خود باخبر شوند آگاهی از این حقیقت بود که با وجود مستعد بودن شهر برای وقوع سیل، اثر خاصی از رواناب در کوچه پس کوچه‌های آن به هنگام بارندگی‌های شدید به چشم نمی‌خورد. از سوی دیگر، شهری با این جمعیت باید تا کنون اثرات جزایر گرمایی به شدت بر آن غلبه می‌کرد و آلودگی هوا، اطراف آن را فرا می‌گرفت. اما چه از نظر کیفیت هوا یا اثرات جزایر گرمایی، منچستر در وضعیت مناسبی به سر می‌برد و در نتیجه، تأمل در مورد اینکه زیرساخت‌های شهر از قابلیت جذب آب و گازهای آلاینده در هوا برخوردار است، اهمیت بسزایی در دوران کرونا پیدا کرد.

به همین منظور محققان دانشگاه منچستر طی اجرای پروژه‌ای به نام IGNITION که در زمینه محیط زیست طبیعی در حال تکمیل بود، به بررسی میزان پوشش سبز شهر پرداختند و به این نتیجه رسیدند که بیش از ۵۰ درصد ساکنان منچستر بزرگ از فضای سبز یا فضاهای آبی در اطراف منازل خود برخوردار هستند که البته از دید سایر مردم پنهان مانده است.

بی خبری مردم منچستر از حجم بالای فضای سبز شهر


 

کد خبر 495856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.