سرانه فضای سبز بروجرد به ۱۸.۸ مترمربع ارتقا یافته است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بروجرد از ارتقای سرانه فضاهای سبز شهرستان از ١۶.٨ به ١٨.٨ مترمربع در طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا، شهرام تقوی از کاشت و الحاق ۳۴ هکتار از اراضی شهری به اراضی فضای سبز بروجرد در طی ۱۵ ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: با انجام این مهم سرانه فضای سبز شهری از ١۶.٨ به ١٨.٨ مترمربع افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که در سنوات گذشته فضای سبز بروجرد به‌صورت متمرکز توسط این سازمان مدیریت و اداره می‌شد، تصریح کرد: در طی سال گذشته از طریق تحویل بخش‌های مختلف فضای سبز شهری به مناطق مربوطه شهرداری اقدام به تمرکززدایی و چابک سازی سازمان نمودیم و با انجام این مهم توانستیم به مأموریت اصلی خود که همان انجام کارهای توسعه‌ای بوده مبادرت کنیم که حاصل آن افزایش سرانه فضای سبز شهری است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بروجرد خاطرنشان کرد: سازمان در طی سال گذشته تلاش نمود تا علاوه بر ارتقا کمی، کیفیت فضاهای سبز شهری را نیز ارتقا دهد و در همین راستا اقدام به اجرای آبیاری تحت فشار در ۲۶ هکتار از اراضی تپه شهدا، سراسر بلوارهای امام (ره)، آیت‌الله صاحب زمانی، پارک‌های کوثر، باغ قرآنی، پارک‌های محله‌ای در شهرک اندیشه، جاده اراک و غیره کرده است.

وی با بیان اینکه در طی دو سال گذشته ۲۰۰ هزار اصله نهال در سطح شهر غرس شده است، اضافه کرد: از این مقدار، ۱۳۰ هزار اصله نهال به‌صورت مثمر بوده که از آن جمله می‌توان به درختان کاشته شده در باغ بیرجندی، پارک فدک، بلوار شهیدی، بلوار ورودی شهر از سمت محور ملایر و باغات تحت تملک شهرداری اشاره نمود که علاوه بر زیبایی و گلدهی در بهار، شهروندان می‌توانند از میوه‌های آن‌ها نیز استفاده کنند.

تقوی جابجایی موفقیت‌آمیز حدود ۸۰۰ اصله درخت با سن ۱۵ الی ۲۰ سال جهت اجرای پروژه بازسازی بلوار شهید محمد بروجردی را از دیگر اقدامات شاخص سازمان در طی سال گذشته برشمرد و افزود: هزینه این جابجایی توسط بخش خصوصی طی استعلامات به انجام رسید در حدود چهار میلیارد تومان برآورد شده بود که سازمان توانست با خطای کمتر از پنج درصد آن‌ها را جابجا کند و هم‌اکنون با گذشت بیش از یک سال از انجام این پروژه شاهد انتقال موفقیت‌آمیز این درختان به محور اراک، اضلاع جنوبی و شمالی تپه شهدا، حواشی ورودی شهر از طرف محور ملایر و غیره هستیم.

وی اجرای آبیاری تحت‌فشار به مساحت ۳۴ هکتار در تپه شهدا، باغ قرآنی، حواشی میدان‌ها لؤلؤ و بازگیر، بلوارهای عاشورا، تختی و غیره برای گیاهان پوششی و درختان (به ترتیب به‌صورت اجرای آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای) را از دیگر اقدامات سازمان در طی ۱۵ ماه گذشته برشمرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بروجرد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته سازمان موفق شده حدود ۳۰۰ هزار جعبه انواع نشا گل‌های فصلی تابستانه و زمستانه را برای فروش و مصرف داخلی سازمان تولید کند، بیان کرد: علاوه بر این سازمان ۱۵۰۰۰۰ اصله انواع نهال و درختچه‌های زینتی را نیز در این مدت تولید کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 495853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.