هنرنمایی مجسمه‌سازان کشور با نقش سرداران کاشانی

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری از آغاز دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی با محوریت سردیس سرداران شهید دارالمومنین کاشان همزمان با سالروز فتح خرمشهر خبر داد.

محمدرضا خالدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ابتدا مقرر بود این سمپوزیوم، اسفندماه سال ۱۳۹۸ به میزبانی کاشان برگزار شود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و نبود امکان برگزاری چنین رویداد هنری در گستره ملی، به زمان دیگری موکول شد که خوشبختانه این اتفاق از سوم خردادماه با شیوه اجرایی متناسب با شرایط موجود رقم می‌خورد.

وی با یادآوری برگزاری این رویداد ملی به عنوان مصوبه شورای هنر شهرداری خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود و با استفاده از تجربیات دیگر رقابت‌ها و اتفاقات هنری، دومین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در کاشان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

دبیر این رویداد ملی با اشاره به ساخته شدن سردیس ۲۹ سردار والامقام خطه کاشان افزود: هنرمندان برجسته کشور سردیس این شهدای گرانقدر را در کارگاه خود ساخته و پس از اتمام فرآیند اجرا در قالب این سمپوزیوم به مخاطبان عرضه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب سردارانی که سردیس آن‌ها در دومین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی ساخته می‌شود با هماهنگی و نظر مراجع ذیربط صورت می‌گیرد، از اجرای سردیس سایر سرداران گلگون کفن کاشانی در مراحل بعدی خبر داد.

خالدی پارک بزرگ الهیه را به عنوان محل نصب سردیس‌های ساخته شده در سمپوزیوم عنوان کرد و گفت: برای این پارک به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و تفرجی کاشان -که انتظار می‌رود یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی در آینده‌ای نزدیک باشد- گذرگاهی به عنوان سرداران شهید طراحی شده که علاوه بر منظر و شمایلی زیبا از فضاسازی نزدیک به ارزش‌های دفاع مقدس برخوردار بوده و می‌تواند محل مناسبی برای عرضه نمادهای ایثار و مقاومت محسوب شود.

کد خبر 495839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.