کرونا به حمل و نقل شهری تهران ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت زد

شهردار تهران گفت: شرایط کرونایی به سیستم حمل و نقل شهری پایتخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت زده است.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهر برنامه جامع حمل و نقل ریلی تصویب شد که پیش از این در هیچ جا ثبت نشده بود.

وی افزود: این دوره اتصال قطار شهری به شهرهای اقمار تهران انجام شد و هنوز نیز ادامه دارد و کارهای مترو پرند و بهشت زهرا را در دست اجرا است که پیش بینی می‌شود روزانه ۳۰۰ هزار جابجایی داشته باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه شرایط کرونا را در این دوره از مدیریت شهری داشتیم که برآورد اولیه ما بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زیان و کاهش منافع در سیستم حمل و نقل شهری پایتخت است، تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل مشکلات ارزی زیاد است و با وجود همه تنگناها ۲۵۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد.

وی ادامه داد: هوشمندسازی شهر، از برنامه‌هایی بود که در این دوره مدیریت شهری به شورای شهر ارائه شد و در شرایط کرونایی خدمات الکترونیک افزایش یافت و به کار آمد و رنکینگ جهانی تهران در این زمینه را ارتقا داد.

شهردار تهران با بیان اینکه رصدخانه تهران که از قبل پایه گذاری شده بود در این دوره شهری به تولید نقشه‌های مختلف در سطح شهر پرداخت، گفت: بهره‌وری با هوشمندسازی سیستم‌ها افزایش یافته است و پسماند تهران از حدود هفت هزار به ۵.۷۰۰ هزار تن کاهش یافت.

منبع: ایرنا

کد خبر 495818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.