کرایه تاکسی و وانت بارها در قزوین ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: نرخ کرایه تاکسی‌های خطی و گردشی، آژانس‌ها و وانت‌بارها در تمام مسیرهای قزوین ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: میزان افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی‌ها به صورت کاغذ در اختیار رانندگان جهت رؤیت مسافران ارائه شده و تا یک هفته دیگر نیز برچسب‌های اصلی حاضر و در تاکسی‌ها نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر سال به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت در نرخ کرایه تاکسی‌ها داریم، اظهار کرد: امسال با توجه شیوع کرونا و کاهش میزان مسافران و درآمد تاکسیرانان ۵۰ درصد کاهش یافت.

عرشیان اضافه کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، نرخ تورم قطعات یدکی خودرو و اقلام مرتبط با حوزه حمل و نقل بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است که بر همین اساس باید نرخ کرایه‌ها نیز همگام با نرخ تورم افزایش می‌یافت اما بنا به ملاحظاتی، پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در شورای اسلامی شهر، فرمانداری و استانداری قزوین، سرانجام افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه مسافر و بار درون‌شهری به تصویب رسید که از اول خردادماه سال جاری اجرا شد.

وی تصریح کرد: مسافران می‌توانند از چهار طریق شکایت و پیشنهادات خود را از طریق بازرسان واحد گشت مستقر در سطح شهر، واحد رسیدگی به شکایات سازمان، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۱۳۳ و یا از طریق سامانه ارتباط مردمی (سامد) با شماره ۳۳۸۳۹ به صورت شبانه روزی اعلام کنند.

در حال حاضر سه هزار و ۶۵۰ دستگاه تاکسی با پنج هزار راننده به طور متوسط روزانه تا ۱۰۰ هزار مسافر را در سطح شهر جابه جا می‌کنند.

کد خبر 495756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.