تا ۳ ماه آینده نهاده دامی آماده داریم

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانیگفت: در مجموع از نظر موجودی، ثبت سفارش و تامین ارز نهاده‌های دامی فعلا هیچ مشکلی نداریم و نگرانی برخی دوستان بابت جوسازی برای افزایش قیمت مرغ است که کارشناسان اجازه آن را نمی‌دهند.

به گزارش ایمنا، حسن عباسی معروفان در مورد آخرین وضعیت نهاده‌های دامی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر اگر ما یک کیلوگرم نهاده هم وارد نکنیم برای ۲.۵ آینده و با احتساب موجود شرکت پشتیبانی امور دام تا ۳ ماه آینده نهاده دامی آماده داریم.

وی افزود: الان تحویل نهاده کانالیزه شده و خرید از طریق سامانه بازارگاه صورت می‌گیرد. درخواست برای نهاده‌ها براساس تعداد جوجه‌ریزی است یعنی در قبال نهاده، مرغ تحویل می‌گیریم. شاید این موضوع برای عده‌ای سخت باشد چون قبلاً نهاده را می‌گرفتند و مرغ را در بازار می‌فروختند و معلوم نمی‌شد چه مقدار آن استفاده شده و چه مقدار در بازار آزاد فروخته می‌شود. اما الان این موضوع براساس حساب و کتاب است و شاید عده‌ای نیز بابت آن نگران باشند.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی با اشاره به موجود نهاده‌های دامی اظهار کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ذرت، ۹۰۰ هزار تن جو دامی، ۷۰۰ هزار تن کنجاله و ۳۴۰ هزار تن دانه سویا یعنی در مجموع ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از ۴ قلم اصلی در بنادر داریم.

عباسی معروفان یادآور شد: مصرف ماهانه ۴ قلم مذکور در اوج مصرف کشور تقریباً یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود بنابراین ما برای سه ماه آینده نهاده آماده داریم. البته این منهای ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی امور دام است.

وی در مورد ثبت سفارش نهاده‌های دامی نیز گفت: ما از ۱۵ فروردین تا امروز ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برای ذرت دامی ثبت سفارش انجام داده‌ایم یا این مقدار برای ذرت دامی یک میلیون و ۶۰۰ تن بوده است. یعنی اگر ماهانه ۱.۷ میلیون تن از این ۴ قلم را مصرف کنیم برای ۸ میلیون تن ثبت سفارش داریم.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی خاطرنشان کرد: از سویی تأمین ارز از سوی بانک مرکزی تسهیل شده و از این بابت هم مشکلی نداریم. شاید در اوایل فروردین تأمین ارز به کندی پیش می‌رفت اما در حال حاضر سرعت گرفته بطوری که اگر سهمیه ماهانه ما برای این ۴ قلم تقریباً ۶۰۰ میلیون دلار بود حتی از آن عبور کرده‌ایم.

عباسی معروفان خاطرنشان کرد: در مجموع از نظر موجودی، ثبت سفارش و تأمین ارز نهاده‌های دامی فعلاً هیچ مشکلی نداریم و نگرانی برخی دوستان بابت جوسازی برای افزایش قیمت مرغ است که کارشناسان اجازه آن را نمی‌دهند.

منبع: ایلنا

کد خبر 495747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.