بررسی مبادلات رمز ارزها در کمیسیون اقتصادی مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان تمامی دستگاه‌ها در نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی بر این نظر بودند که راهبرد کشور در حوزه‌ مبادلات رمز ارزها و استفاده آن به عنوان ابزار پرداختی شفاف نیست.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی روز گذشته میزبان مسئولان دستگاه‌های بانک مرکزی، مرکز اطلاعات مالی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بود که هر یک مواضع خود در مورد مبحث رمز ارزها را مطرح کردند.

وی افزود: تمامی مسئولان دستگاه‌ها در نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی بر این نظر بودند که راهبرد کشور در حوزه مبادلات رمز ارزها و استفاده آن به عنوان ابزار پرداختی شفاف نیست بر همین اساس قرار شد هر یک از این دستگاه‌ها که روز گذشته در کمیسیون حضور داشتند ظرف ۱۰ روز آینده راهبرد مطلوب خود را در این حوزه به کمیسیون ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در نشست روز گذشته کمیسیون انتقاداتی به بانک‌ مرکزی در زمینه راهبرد رمز ارزها شد؛ زیرا بانک مرکزی از سال ۹۷ که پیش‌نویس سیاست رمز ارزها را تهیه کرد تا امروز هیچ کنشی در این زمینه نداشته و همین بی عملی بانک مرکزی باعث شده که ظرف ۶ ماه گذشته مرکز تبادلات رمز ارزها در کشور توسعه یابد و بخش قابل توجهی از مردم به این موضوع گرایش یافتند.

طغیانی خاطرنشان کرد: این جلسه در راستای تکمیل و اصلاح احکام پیشنهادی گزارش تبصره ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد زیرا بیشتر به حوزه استخراج رمز ارزها و ماینینگ اشاره شده و در مبحث تبادلات رمز ارزها ناقص است.

وی تصریح کرد: در طی ماه‌های گذشته شاهد هجوم به بازار رمز ارزها بودیم بر همین اساس نیاز است که در احکام گزارش تبصره ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بازنگری شود بر همین اساس کمیسیون اقتصادی سعی دارد این گزارش را نسبت به داغ شدن بازار ارز دیجیتال بروز کند.

کد خبر 495733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.