۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کاشت ۲۰ هزار گل فصلی در آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: کاشت حدود ۲۰ هزار گلدان نشای گل های فصلی در فضای سبز این شهر توسط شهرداری در حال انجام است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار گلدان نشای گل‌های فصلی از گونه‌هایی همچون جعفری پا کوتاه، ناز و پریوش خریداری شده و کاشت آنها در فرش گل روبروی ساختمان شهرداری، بلوارها و پارک‌ها توسط شهرداری در حال انجام است.

وی افزود: بخشی دیگری از نشای گل‌های فصلی بهاره مورد نیاز فضای سبز شهر آستارا در گلخانه‌ای به مساحت دو هزار مترمربع تولید شده و اکنون کاشت آن‌ها در بلوار خرمشهر و بسیج، پارک معلم، باغ ملی و پارک مخیری در حال انجام است.

شهردار آستارا گفت: برای گل‌های خریداری شده ۱۷۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم و ۲۳ کارگر شهرداری آستارا، وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع فضای سبز شهری آستارا ۶۲ هکتار است که از این مقدار ۳۵ هکتار شامل پارک‌ها می‌شود و آبیاری فضای سبز با استفاده از آب چاه و به وسیله سیستم آبیاری تحت فشار و بخشی دیگر نیز به صورت سنتی توسط سه دستگاه تانکر آب در دو شیفت کاری انجام می‌شود.

شهردار آستارا از شهروندان درخواست کرد: به منظور حفظ و نگهداری فضاهای سبز از کندن گل‌ها، قطع درختان و چراندن احشام در محدوده شهری خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 495699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.