ارسال پیامک قطعی برق برای کارگاه‌ها، صنایع و بیمارستان‌ها

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: قطعی برق برای همه مشترکان به جز مشترکان خانگی با ارسال پیامک، اطلاع رسانی می‌شود و کارگاه‌ها، صنایع و بیمارستان‌ها می‌دانند چه ساعتی خاموشی برای آنها اعمال می‌شود.

سید محمدرضا نوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متأسفانه امسال با زودرس بودن گرما مواجه شدیم، سنوات قبل این گرما از دهه اول تیرماه شروع می‌شد و امسال از خرداد ماه شروع شد، از طرفی بارندگی بهار و زمستان گذشته بسیار کم بوده که منجر به خارج شدن نیروگاه‌های برق آبی از مدار شده است.

وی افزود: بنابراین تولید برق آبی سال‌های گذشته را امسال نداشته و با کمبود برق در زمان پیک مصرف مواجه هستیم، زیرا مهم‌ترین نقش این نیروگاه‌ها کمک به شبکه تولید برق در زمان پیک مصرف بوده است. در زمان کمبود تولید، ملزم به مدیریت بار هستیم، برای این کار برنامه‌ریزی لازم انجام شده است و اگر افراد با رمز رایانه که در قبوض برق قابل مشاهده است، به سایت شرکت‌های توزیع برق مراجعه کنند، می‌توانند از زمان‌های قطعی برق در محل سکونت خود مطلع شوند.

دانش آموزان از پیش موبایل‌هایشان را شارژ کنند

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه این برنامه برای همه مشترکان برق استان اصفهان به تفکیک زمان و مکان تعریف شده است، گفت: دانش آموزانی که در ساعت‌های امتحانات پایانی با قطعی برق مواجه می‌شوند، با توجه به در اختیار داشتن برنامه قطعی از پیش، می‌توانند برنامه‌ریزی کرده و دستگاه‌های تلفن همراه و لب تاپ هایشان را شارژ کنند تا اختلالی در روند امتحانشان ایجاد نشود.

نوحی افزود: برای قطعی اینترنت ثابت نیز راهکاری وجود نداشته و لازم است در آن زمان دانش آموزان از اینترنت همراه استفاده کنند تا در آزمون خود غیبت نداشته باشند. برای سایر مشترکان به جز مشترکان خانگی، از پیش با ارسال پیامک، اطلاع رسانی انجام می‌شود و کارگاه‌ها، صنعت و بیمارستان‌ها می‌دانند چه ساعتی خاموشی برای آنها اعمال می‌شود.

مدیریت قطعی چراغ‌های راهنمایی توسط پلیس انجام شود

وی تصریح کرد: برخی از چراغ‌های راهنمایی رانندگی با سیستم فوتوولتایی کار می‌کنند و اگر این سیستم بر چراغی نصب نشده در آن منطقه می‌توان به کمک پلیس‌ها ترافیک ایجاد شده را مدیریت کرد. ادامه دار شدن این شرایط به وضعیت آب و هوایی بستگی دارد، برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف برق تا ۱۵ شهریور انجام شده اما اگر هوا زودتر خنک شود، اعمال مدیریت مصرف زودتر برداشته خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه شبکه سراسری برق به صورت رینگ مدیریت می‌شود، تصریح کرد: روز گذشته در ساعت پیک مصرف سه هزار و ۱۱ مگاوات در منطقه اصفهان تولید و ۴ هزار و ۴۵۶ مگاوات مصرف شده که اضافه بار آن توسط نیروگاه‌های سایر شهرها تأمین شده است.

کد خبر 495697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.