قطعی برق سراسری و بدون هماهنگی قبلی بوده است

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: متاسفانه برنامه قطعی برق به یک باره و سهم مدیریت مصرف بار اصفهان در سطح کشوری بدون اطلاع قبلی به استان ابلاغ شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با قطع برق در دو روز گذشته اختلالاتی در وضعیت ترافیک شهری ایجاد شد، زیرا چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌ها، چهارراه‌ها قطع و منجر به اختلالات ترافیکی و ازدحام جمعیت در این مکان‌ها شد. همچنین در برگزاری امتحانات آنلاین و حضوری مدارس نیز اختلالاتی ایجاد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: از چند هفته گذشته جلسات متعددی برای پیشگیری از کاهش تولید برق و کنترل اثرات آن تشکیل و دستورالعمل‌هایی نیز در این زمینه ابلاغ شد که بر اساس آن شرکت‌های توزیع برق موظف شدند برنامه مدیریت اضطراری برق را اعلام کنند که در حال حاضر این برنامه‌ها تدوین و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است. همچنین قرار شد، شرکت‌های توزیع برق پیش از اعمال خاموشی‌ها اطلاع رسانی و جدول قطعی برق در مناطق مختلف را نیز ارائه کنند، اما متأسفانه برنامه قطعی برق به یک باره و سهم مدیریت مصرف بار اصفهان در سطح کشوری بدون اطلاع قبلی به استان ابلاغ شده است.

برق مدارس تأمین شود

شیشه فروش افزود: به شرکت توزیع برق ابلاغ شد با توجه به اینکه امتحانات دانش‌آموزان ۴۱ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش در سطح استان در حال برگزاری بوده و همچنین تکثیر سوالات و استفاده از سیستم تهویه در حوزه‌های امتحانی نیازمند وجود برق است از اختلال در برق‌رسانی به حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها جلوگیری شود.

برقراری برق در چهارراه‌ها با سلول‌های خورشیدی

وی ادامه داد: همچنین برای برق‌رسانی در چهارراه‌ها نیز دستورالعمل لازم به شرکت‌های توزیع ابلاغ شده و شهرداری‌ها نیز موظف شدند سیستم برق جایگزین را در این محل‌ها از طریق سلول‌های خورشیدی تأمین کنند. علاوه بر این اقدامات برنامه مدیریت اضطراری برق نیز تدوین شده که بر اساس آن همه دستگاه‌های دولتی ملزم به کاهش ۵۰ درصدی مصرف و استفاده از ژنراتورها شده‌اند.

ابلاغ بسته‌های مصرف بهینه به ادارات و سایر بخش‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به برگزاری دو مانور در هفته گذشته عنوان کرد: در این مانور یک هزار و دو واحد اداری توانستند حدود ۱۵ مگاوات صرفه‌جویی کنند.

وی با بیان اینکه بخش صنعت موظف به مدیریت بهینه روشنایی است، ادامه داد: بسته‌های مصرف بهینه برق به همه بخش‌های اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی ابلاغ شده و ادارات موظف به استفاده از نور طبیعی در طول روز و لامپ‌های کم‌مصرف و پربازده شده‌اند و با مشترکان پرمصرف در حوزه اداری برخورد جدی خواهد شد. همه ادارات یک مدیر انرژی خواهند داشت، سیستم سرمایشی باید بر ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم و در فضای سبز شهری نیز همه نورپردازی‌ها و آب نماها خاموش شود. روشنایی فضای سبز شهری کاهش می‌یابد.

با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز برخورد جدی و قانونی می‌شود

شیشه فروش با بیان اینکه قرار شد تیمی ماینرهایی که اکنون فعال است را شناسایی و با آنها برخورد کنند، خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق ماینرها در یک ساعت، هزار و ۳۵۰ وات است که این میزان در ۲۴ ساعت به ۳۲.۴ کیلووات ساعت می‌رسد. با در نظر گرفتن الگوی مصرف خانگی که ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است یک ماینر در مدت یک ماه به اندازه پنج مشترک خانگی برق مصرف می‌کند.

وی ادامه داد: در اولین فرصت شرکت‌های توزیع برق با همکاری اداره مخابرات و دستگاه قضائی، افراد متخلف که با استفاده غیر مجاز از شبکه برق و بدون اخذ مجوز رسمی ماینر، اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند را شناسایی و متخلفان را به مراجع قضائی معرفی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: به مردم توصیه می‌کنیم در صورت اطلاع از اینکه فردی اقدام به استخراج غیر قانونی رمز ارز می‌کند به سرعت ادارت برق را مطلع کنند. پاسخگویی به موارد حقوقی در مورد مکان استقرار ماینرهای غیرمجاز با مالک انشعاب است، بنابراین مالکان می‌توانند در هر لحظه برای اطمینان از عدم وجود استخراج غیرمجاز با انشعابی که به نامشان است با تقاضای تست برق از طریق شماره تلفن ۱۵۲۱ از وضعیت موجود اطلاع یابند.

سهم اصفهان در پویش الف ب ایران اندک بوده است

شیشه فروش افزود: وزارت نیرو پویشی به نام "الف ب" راه انداخته بود که در قالب آن هر هفته طرح‌هایی افتتاح می‌شد، اما سهم استان اصفهان از این پویش اندک بود و اکنون شاهد قطعی برق هستیم، بنابراین لازم است در قالب چنین طرح‌هایی اقدامات بیشتری توسط وزارت نیرو در استان اصفهان انجام شود.

وی تاکید کرد: از وزارت نیرو درخواست شده که خاموشی‌های استان را از پیش اعلام کند و ظرفیت‌های تولید برق استان را افزایش دهد. استان اصفهان در زمستان که محدودیت مصرف گاز اعمال می‌شود، صرفه‌جویی می‌کند تا گاز مورد نیاز کشور تأمین شود، بنابراین اکنون که این استان با کمبود آب و برق مواجه است نیز باید به وضعیت آن توجه بیشتری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: خشکسالی سبب بروز پدیده‌های گرمای هوا، تندبادها و افزایش گرد و غبار و در نتیجه ۲۱ روز هوای ناسالم از ابتدای سال جاری شده است.

شیشه‌فروش تاکید کرد: برای رفع مشکل کمبود برق در استان لازم است وزارت نیرو برای احداث نیروگاه جدید به ظرفیت دو هزار مگاوات سرمایه گذاری کند با توجه به الگوی مصرف، برای جبران تراز منفی تولید تا سال آینده نیازمند افزایش دو هزار مگاواتی میزان تولید برق در استان هستیم که لازم است وزارت نیرو در این زمینه اقدامات جدی انجام دهد.

کد خبر 495696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.