بازدید اعضای کمیسیون آموزش از نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از بازدید اعضای این کمیسیون از نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی و نظامی تهران جهت بررسی اقدامات آموزشی و پژوهشی در این حوزه خبر داد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امروز از نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی و نظامی تهران بازدید کردیم که گروه‌های بسیاری از آن بازدید کردند، اما کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دلیل جایگاه آموزشی و پژوهشی که دارد در این بازدید نقش برجسته‌تری داشت، بنابراین از بخش گزارشات آموزشی و پژوهشی و اقداماتی که تاکنون در این حوزه انجام شده است، بازدید به عمل آوردیم.

وی با بیان اینکه ما با مسئولان این بخش نشستی نیز از بُعد تقنینی و تأمین بودجه لازم برای این حوزه داشتیم، ادامه داد: البته بررسی این موضوعات به زمان بیشتری نیاز دارد، ضمن اینکه توصیه ما به سایر مسئولان این است که از این دستاوردها بازدید داشته باشند و مردم را نیز از این مهم آگاه کنند که جوانان و دانشمند داخلی از توانایی لازم برای ساخت به‌روزترین و مجهزترین تجهیزات نظامی و دفاعی برخوردار هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عمده تجهیزاتی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده بود، ساخت داخل کشور بود و بخشی از آنها نیز مهندسی معکوس شده بود، ضمن اینکه برخی از این تجهیزات نیز صنایع دفاعی نبوده اما با این حوزه در ارتباط بود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون می‌طلبد که از این حوزه به گونه‌ای حمایت کنیم که توانمندی فعالان آن برای تولیدات بیشتر ارتقا یابد، تاکید کرد: در نهایت مقرر شد با ارتقای حمایت‌ها از فعالان این بخش به افزایش تولیدات آنها در کشور کمک کنیم، همچنین مقرر شد نشستی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جهت بررسی مشکلات آموزشی و پژوهشی این حوزه برگزار کنیم.

کد خبر 495674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.