اولویت پرداخت حقوق و یارانه در کمیسیون برنامه و بودجه مشخص شد

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اولویت پرداخت یارانه‌ها و پرداخت حقوق به اقشار مستمری بگیر، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایمنا، «محمدرضا میرتاج الدینی» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شواری اسلامی به خبرنگاران گفت: بررسی میزان تحقق درآمدهای مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها برای رسیدگی به وضعیت اقشار محروم و مستضعف در جلسه امروز کمیسیون بررسی شد.

وی افزود: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه، درآمدهای پیش بینی شده برای ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به طور کامل کسب نشد البته درسال‌های گذشته هم شرایط به همین منوال بوده و در ماه‌های بعد جبران می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به درآمدهای بودجه از محل فروش منابع نفتی گفت: حدود یک و نیم میلیارد دلار درآمد سال گذشته کشور از فروش منابع نفتی بوده و بانک مرکزی براساس سیاست‌های خود ارز را به تدریج در بازار تزریق کرده است تا پس از تبدیل به ریال، منابع حاصله را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها منتقل کند.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه تا زمان حصول منابع کامل، اولویت‌بندی لازم را انجام دهند و پرداخت حقوق اقشار مستمری بگیر، بهزیستی، کمیته امداد و اعتبار کالاهای اساسی و گندم را به طور کامل پرداخت شود.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: در این نشست معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای بررسی گزارش عملکرد منابع و مصارف سال ۱۳۹۹ هدفمندسازی یارانه‌ها حضور داشتند.

منبع: ایرنا
کد خبر 495650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.