احداث خانه‌های مناسب سازی‌ شده برای توانخواهان در کپنهاگ

برنامه‌ریزان کلانشهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک، از احداث ۲۴ واحد مسکونی جدید برای جوانان دارای ناتوانی‌های جسمی و روانی شهر خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران در ساخت خانه‌های جدید کپنهاگ قصد دارند تمام نیازهای کاربران را در محیط داخلی منزل فراهم آورند و پایداری و قابلیت دسترسی به همه امکانات را در محل زندگیشان، به آن‌ها ارائه کنند. در این خانه‌ها، جوانان می‌توانند حریم خصوصی خود را به طور کامل حفظ کنند چرا که واحدهای مسکونی جدید هر یک از سرویس بهداشتی و اتاق خواب اختصاصی برخوردار است حال آن که تنها یک آشپزخانه عمومی برای کل کاربران مجتمع جدید در دسترس خواهد بود. هدف معماران از ایجاد این آشپزخانه به صورت عمومی، برقراری تعامل اجتماعی بین ساکنان و به حداقل رساندن احتمال انزوا در میان این افراد بوده است.

احداث خانه‌ مناسب سازی‌شده برای توانخواهان در کپنهاگ

البته تصمیم جدید مقامات ارشد پایتخت دانمارک، مبنی بر ساخت واحدهای مسکونی برای افراد دارای معلولیت جسمی، اولین اقدام در نوع خود نبوده است. پیش از این نیز، برنامه‌ریزان کپنهاگ برای کمک به افراد دارای معلولیت تلاش‌های زیادی کرده‌اند و سکونتگاه‌هایی مدرن برای آن‌ها به وجود آورده‌اند. این اقدامات نشان می‌دهد که دولت دانمارک افراد ناتوان را به حال خود رها نکرده و هر لحظه برای بهبود امنیت و سلامت آن‌ها کوشیده است.

معماران برگزیده برای احداث خانه‌های جدید کپنهاگ ادعا کرده‌اند که اصول پایداری را در ساخت و ساز خود به دقت مورد توجه قرار خواهند داد و فضاهای عمومی آن را به گونه‌ای طراحی خواهند کرد که امکان برقراری تعاملات اجتماعی بین ساکنان وجود داشته باشد. جالب است بدانید که در ساخت واحدهای مسکونی جدید، استفاده از مواد بازیافتی رایج خواهد بود که این امر آسیب زیست‌محیطی را به حداقل می‌رساند.

ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید به زودی آغاز خواهد شد و قرار است تا اوایل فصل بهار ۲۰۲۳ به جوانانی با معلولیت‌های جسمی مختلف تحویل داده شود.

احداث خانه‌ مناسب سازی‌شده برای توانخواهان در کپنهاگ

کد خبر 495623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.