کاهش ۱۳ درصدی تخلف عدم درج قیمت

معاون اتاق اصناف ایران گفت: در نظارت‌ها به سمت کنترل احتکار و بازرسی از مراکز عمده توزیع حرکت کردیم که همین باعث افزایش کیفیت پرونده‌های تخلف شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صمت، بهنام نیک منش در نشست خبری معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با بیان این مطلب، اظهار کرد: در معاونت بازرسی اتاق اصناف ایران به صورت رندمی رصد و پایش کالاهای اساسی را در دستور کار قرار می‌دهیم تا اگر کمبود یا گرانی در سطح عرضه ایجاد شد، مراتب را به اطلاع مراجع بالا دستی برسانیم.

کاهش ۱۳ درصدی تخلف عدم درج قیمت

وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف پویشی به نام «بی قیمت نخریم» راه اندازی نموده است، تصریح کرد: این پویش سبب افزایش مطالبه گری مردم شده است و آمار عملکرد تخلف عدم درج قیمت در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.

انجام ۲ میلیون و ۶۶۲ هزار بازرسی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی صنوف

معاون اتاق اصناف ایران اضافه کرد: تعداد ۲ میلیون و ۶۶۲ هزار بازرسی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی صنوف در سراسر کشور انجام شد که نتیجه آن پلمپ ۱۷ هزار واحد صنفی بود.

ناظری بهتر از اصناف برای اصناف نیست

نیک منش ادامه داد: در زمان تشکیل اتاق اصناف بخشی به نام بازرسی تشکیل شد، در آن زمان بسیاری اعتقاد داشتند که بازرسی نباید از دل خود اصناف باشد اما تجربه چندین ساله نشان داد که ناظری بهتر از اصناف برای اصناف نیست.

وی همچنین تأکید کرد: بازرسان اصناف با امکانات و تجهیزات محدودی که دارند مأموریت‌های محوله را به خوبی اجرا می‌کنند تا از هر گونه سو استفاده احتمالی جلوگیری کنند که در موضوع هدفمند سازی‌یارانه‌ها، افزایش قیمت بنزین، شیوع کرونا و … شاهد همراهی اصناف ایران با بخش‌های مختلف بودیم.

افزایش ۲۷ درصدی تعداد بازرسی‌ها در سال گذشته

معاون اتاق اصناف ایران با اعلام اینکه تعداد بازرسان اتاق اصناف ایران حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود ۳ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۳۰۱ فقره بازرسی انجام شد که با احتساب انجام ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۶۲۳ فقره بازرسی در سال قبل آن (۱۳۹۸) افزایش ۲۷ درصدی داشته است.

نیک منش گفت: همچنین در سال گذشته ۱۵۹ هزار و ۲۴۲ فقره پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده و ۱۷۰ هزار و ۵۷۶ شکایت مردمی دریافت گردیده که ارزش ریالی رسیدگی‌ها ۷۰۷ میلیارد تومان بود.

کد خبر 495602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.