تابستانی سبزتر از همیشه پیش روی لیتوانی

ساکنان پایتخت لیتوانی، تابستان امسال را بسیار متفاوت با سال‌های گذشته پشت سر خواهند گذاشت و لحظاتی شیرین را در فضاهای سبز سراسر شهر تجربه خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ویلنیوس از ایجاد پیاده‌راهی سبز در شهر خبر داده‌اند که کاربران را به سمت ساحل رودخانه زیبای نریس هدایت می‌کند. این مسیر در امتداد یکی از بلوارهای بسیار طولانی شهر است و قرار است تردد عابران پیاده و دوچرخه‌سواران در آن از همان ابتدای فصل تابستان آغاز شود علاوه بر این مقامات محلی از ایجاد فضاهای سبز، پارک‌ها و خیابان‌های بدون خودرو به طور موقت و برای سه ماه فصل پیش رو خبر داده و ادعا کرده‌اند، تمام امکانات تفریحی و رفاهی در اختیار ساکنان ویلنیوسی قرار می‌گیرد به این امید که از اضطراب‌های دوران کرونا بر آن‌ها تا حد زیادی کاسته شود.

تابستانی سبزتر از همیشه پیش روی لیتوانی

بد نیست بدانید که مقررات اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا در تابستان سال جاری به حداقل خواهد رسید و از اواخر ماه ژوئن نیز، بسیاری از موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و جاذبه‌های ویلنیوس، پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود. فراهم آوردن امکانات تفریحی برای کودکان و نوجوانان در فضاهای عمومی از دیگر اقداماتی است که مدیران پایتخت لیتوانی در نظر دارند طی تابستان پیش رو به انجام برسانند.

تابستانی سبزتر از همیشه پیش روی لیتوانی

مقامات شهر اعلام کرده‌اند که فضاهای سبز شهری را با انواعی از گل‌های بی‌نظیر مزین خواهند کرد و چشم‌اندازهای گیاهی شگفت‌انگیزی به وجود خواهند آورد به این امید که مردم با گذراندن اوقات فراغت خود در این مکان‌ها، وحشت‌ها و انزواهای دوران کرونا را به دست فراموشی سپرده و برای آینده‌ای بهتر، تلاش کنند.

اغلب فضاهای سبز ویلنیوس طی فصل تابستان به چراغ‌های ال ای دی مجهز خواهد شد که همین امر، اتخاذ سبک زندگی پایدار را در ذهن بازدید کنندگان مرور خواهد کرد و همزمان از مصرف انرژی بیش از حد جلوگیری می‌کند.

تابستانی سبزتر از همیشه پیش روی لیتوانی

کد خبر 495593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.